نادر طالب‌زاده:

فیلمسازان انقلابی در تربیت نیروهای متعهد کوشا باشند

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمارگفت: لابی‌های صهیونیستی مواضع تندی را در ایالت متحده نسبت به جشنواره عمار از خود نشان دادند.
کد خبر: ۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ - 04January 2014

فیلمسازان انقلابی در تربیت نیروهای متعهد کوشا باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نادر طالبزاده دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از فیلمسازان و خانوادههای شهدا برگزار شد، گفت: جشنواره عمار مثل یک جشنواره مکمل بعد از سالها خودش تاسیس شد و در مسیر انقلاب شکل گرفت. البته همه جشنوارههای ایران در مسیر انقلاب اسلامی ایران هستند به طور مثال جشنواره فجر کلکسیون سینمای ایران است و یا جشنوارههای مستند، کودک و رشد همه جایگاه خود را تثبیت کردهاند و از اهمیت آنها اصلاً کاسته نمیشود.

وی ادامه داد: اما جشنواره عمار به گفتمان اصلی انقلاب اسلامی و افق نهایی انقلاب باز میگردد. هنرمندانی که فیلمهای خود را به جشنواره عمار ارسال میکنند و افق دیدشان جشنواره عمار است نگاهشان بالفطره به سوی حفظ انقلاب اسلامی است. ما وظیفه داریم به فکر رشد و تربیت نیروهای اسلامی باشیم. خود ما در راستای این جشنواره کلاسهایی تشکیل دادیم که به بعضی از علاقمندان، مستندسازی و... آموزش داده میشد، این کلاس خروجی خوبی داشت و ما نتیجه خوبی از نیروهایی که در این کلاس تربیت شدند، گرفتیم.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به فیلمسازان انقلابی که جامعه سینمایی نتوانست از آنها کمک بگیرد گفت: ما امروز این خلاء را احساس میکنیم که فیلمسازان با سابقه انقلابی ما باید کارگاههای بیشتری برای تربیت نیروهای انقلابی فیلمساز داستان ساز واگذار کنند و همچنین این خلاء را باید با پرورش گروه فیلمسازان حزب اللهی که محور فعالیتهای آنها فقط انقلاب اسلامی است پر کنیم.

وی خواستار توجه دیگر مسئولان به این جشنواره شد و گفت: ما به سمت دیگر خانوادههای سینمایی کشور دست دراز میکنیم، جشنواره عمار یک حرکت تعارفی، تشریفاتی و ویترینی دکوراتیو نیست بلکه این جشنواره از بطن انقلاب بیرون میآید. ما در این جشنواره فیلمهای کوتاه، کلیپ، مستند و فیلمهای بلند را به روستاها بردیم. سال گذشته تنها دو هزار نقطه اکران کننده فیلم عمار وجود داشت که امسال این نقاط اکران کننده به ۳ هزار و ۵۰۰ عدد رسیده است به گونهای که میتوان گفت این جشنواره سینما تک را به شهرها و روستاهای کوچک برده است.

طالبزاده به ارتقاء و گسترش حوزههای فرهنگی و سیاسی روستاها و شهرهای ایران اشاره و بیان کرد: بسیاری از این روستاها تا کنون هیچ امکانی برای نمایش فیلمها نداشته است و این جشنواره چنین ظرفیتی را با موضوعات انقلابی برای آنها فراهم کرد.

این مستندساز همچنین با اشاره به بخش بین الملل بیان کرد: امسال ما این بخش را اضافه کردیم و از میان ۷۰۰ اثر رسیده و جشنواره عمار حدود ۲۰ تا ۳۰ اثر برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب شدند. اینها کسانی بودند که به خاطر دفاع از حقیقت از کار خود در دانشگاه، روزنامه و... برکنار شدند و چون انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است از این افراد خواسته شد تا فیلمهای خود را به این جشنواره ارایه دهند. ما حتی با این فیلمسازان در طول جشنواره ارتباط خواهیم داشت که این ارتباط به شکل اسکایپ نشان داده خواهد شد.

وی به حساسیت گروههای صهیونیستی در غرب نسبت به این جشنواره اشاره و بیان کرد: این لابیهای صهیونیستی مواضع تندی را در ایالت متحده نسبت به جشنواره عمار از خود نشان دادند.

طالبزاده در پایان سخنان خود به استقبال گسترده رسانهها و مردم از جشنواره فیلم عمار اشاره و عنوان کرد: ما امسال با برگزاری چهارمین دور جشنواره فیلم عمار سیکل اولیه این جشنواره را طی میکنیم و سال بعد به مرحلهای از رشد و ارتقاء در این جشنواره خواهیم رسید. بسیاری از فیلمهای این جشنواره از موسسه اوج، شبکه پرس تی وی، مستند و... است و این نشان میدهد که امسال استقبال بسیار گستردهای از این جشنواره انجام شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار