دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ادامه ترور زنجیره‌ای فعالان فرهنگی توسط رژیم صهیونیستی/ مسمومیت بیولوژیکی از شایعه تا واقعیت

شواهد و قرائن نشان می‌دهد دستگاه‌های جاسوسی دشمن امروز دست به ترورهای جدیدی با تمرکز بر حذف شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور زده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ - 02July 2016

ادامه ترور زنجیره‌ای فعالان فرهنگی توسط رژیم صهیونیستی/ مسمومیت بیولوژیکی از شایعه تا واقعیت

به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر دفاع پرس، موضوع مسمومیت یا همان "ترور بیولوژیکی" برای دستگاههای جاسوسی دنیا بحث مخفی یا تازهای نیست. صهیونیستها اولین گروهی بودند که در تاریخ برای ترور از این شیوه استفاده کردند. این اتفاق امروز در دنیا پس از واکنش تند افکار عمومی به ترور سخت یکی از روشهایی است که دستگاههای جاسوسی صهیونیستی در دنیا از آن بهره میگیرند.

دستگاههای جاسوسی دشمنان پس از ترور سخت شخصیتهای علمی ایرانی ازجمله دانشمندان هستهای در چند سال گذشته با هجمه سنگینی از سوی افکار عمومی ملت ایران و سایر ملل جهان همراه بودند. ترور شخصیتهای علمی برجستهای چون شهیدان مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایینژاد و مصطفی احمدیروشن دستگاههای جاسوسی را به تغییر شیوه ترور وا داشت.

تدابیر حفاظتی از شخصیتهای علمی توسط وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای امنیتی کشور و عجز و ناتوانی برای ادامه دادن ترور سخت باعث شد تا شیوه مسمومیت یا همان "ترور بیولوژیکی" در دستور کار دستگاههای جاسوسی دشمن قرار بگیرد.

سابقه "ترور بیولوژیکی" درباره مسئولین جمهوری اسلامی ایران پیش از اینها نیز وجود داشته است. نمونه آن ترور بیولوژیکی رئیس فقید پژوهشکده رویان است. درباره شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی پیش از این اعلام شده بود که ایشان  به علت سکته قلبی درگذشته است؛ اما منابع آگاه میگویند این نابغه فناوری سلولهای بنیادی توسط سازمانهای جاسوسی بیگانه "ترور بیولوژیک" شده است.

سعید کاظمی آشتیانی، رئیس سابق پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دارای درجه دکترای تخصصی جنین شناسی از دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلولهای بنیادی و همانند سازی در کشور نقش بسزایی داشت. کاظمی آشیانی در طول عمر کوتاه خود در زمینه علمی و مدیریتی موفقیتهای فراوان و شگفت آوری را برای خود و کشور موجب شد. رهبر معظم انقلاب چندی پیش از این دانشمند برجسته با عنوان "شهید" یاد کردند.

چندی است که موضوع سلسلهدار بودن این نوع ترور در محافل مختلف به خصوص محافل فرهنگی و هنری به گوش میرسد. شواهد و قرائن نشان میدهد دستگاه های جاسوسی دشمن امروز دست به ترورهای جدیدی با تمرکز بر شخصیتهای فرهنگی و هنری کشور زدهاند. آنها به خوبی دریافتهاند خطر وجود شخصیتهای فرهنگی آزادیخواه میتواند از سایر شخصیتها بیشتر باشد و از این رو برای حذف آنها برنامههایی را تدارک میبینند.

سردار جباری: احتمال مسمومیت مرحوم سلحشور توسط سرویسهای اطلاعاتی بیگانه

موضوع مسمومیت یا همان "ترور بیولوژیکی" فرجالله سلحشور از ابتدای انتشار خبر بیماری وی در محافل مختلف شنیده میشد؛ اما روز دوشنبه، 23 فروردین ماه، اشاره گذرای سردار ابراهیم جباری، فرمانده سپاه ولی امر، در مراسم بزرگداشت مرحوم سلحشور، اولین خبر رسمی در این زمینه بود. سردار جباری در این مراسم گفته بود: احتمال مسمومیت مرحوم سلحشور توسط سرویسهای اطلاعاتی بیگانه وجود دارد.

شورجه: سلحشور قطعاً مسموم شده بود

جمال شورجه کارگردان و همکار مرحوم سلحشور درباره این موضوع گفت: از همان ابتدای بیماری حاج فرج، دکترها به ترور بیولوژیکی او مشکوک بوند؛ چرا که این بیماری، بدون علایم قبلی و نشانه های اولیه، یکباره به سراغ مرحوم سلحشور آمد.

این کارگردان سینمای کشورمان تصریح کرد: خود مرحوم سلحشور چندین بار در جمع های کوچک اطرافیان و نزدیکانش گفته بود که "بنده را مسموم کردهاند".

شورجه با اشاره به سبک زندگی صهیونیستها، اظهار داشت: از قوم بنی اسرائیل هیچ کاری بعید نیست؛ از سحر و جادو گرفته تا ترور فیزیکی و بیولوژیکی. وقتی به این راحتی و بهصورت مستقیم هرکس را که بخواهند، با ترور فیزیکی و گلوله از پای درمیآورند، آیا در ترور بیولوژیکی و تحمیل مسمومیت غذایی به افراد شاخص، ابایی خواهند کرد؟

وی البته به این موضوع نیز تاکید کرد که به لطف الهی و علیرغم اینکه دکترها در روزهای نخست بیماری مرحوم سلحشور از زنده ماندن ایشان در زمان شش ماه خبر داده بودند، این کارگردان ارزشی کشورمان توانست نزدیک به 4 سال در برابر بیماری تحمیلی مقاومت کرده و ماموریت خود که نگارش کامل فیلمنامه حضرت موسی(س) بود، را به پایان برساند.

اهمیت مسئله حفاظت از شخصیتهای فرهنگی کشور و ماموریتهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مسائل فرهنگی تعریف کردهاند، حساسیت ما برای پرداختن به این موضوع را چند برابر کرد تا به صحت و سقم موضوع پی ببریم. برای پیگیری این موضوع به سراغ وزیر سابق اطلاعات و وزیر بهداشت دولت کنونی رفتیم.

وزیر سابق اطلاعات: ترور بیولوژیک مساله جدیدی نیست

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی وزیر سابق اطلاعات به خبرنگار ما گفت: مساله ترور بیولوژیک مساله جدیدی نیست. صهیونیستها اولین کسانی بودند که از ترور بیولوژیک استفاده کردند. با بررسی تاریخ اسلام متوجه میشویم اولین ترور توسط صهیونیستها انجام گرفت که امام حسن(ع) را به شهادت رساندند. صهونیستها از هر روشی برای حذف استفاده میکنند.

قاضیزاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در این باره به خبرنگار دفاع پرس گفت:  مساله ترور بیولوژیک چندی است که مطرح شده است و ما در وزارت بهداشت در حال بررسی های علمی موضوع هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شورای امنیت به ریاست شمخانی بهصورت جدی در حال بررسی این موضوع است و ما آمادگی داریم آزمایشات علمی در مورد مستندات این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم؛ ولی تا به امروز هیچ دستگاهی سندی برای بررسی به ما ارائه نداده است.

وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: ما در وزارت بهداشت آمادهایم تا همکاریهای لازم را با شورای امنیت ملی انجام دهیم تا هرچه زودتر موضوع ترور بیولوژیک روشن شود.

خبرها اما درباره ترور بیولوژیک خلاصه در شهید سعید کاظمی آشتیانی و مرحوم فرج الله سلحشور نمیشود. این روزها خبرهای دیگری حاکی از آن است که نمونههای این ترور در سطح شخصیتهای فرهنگی در حال افزایش است. مسمومیت نادر طالبزاده فعال رسانهای کشورمان که در میان رسانههای بین المللی شخصیتی شناخته شده و تاثیرگذار است و همچنین خاطرات بیژن نوباوه خبرنگار و فعال رسانهای نشان میدهد موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و این مسئله بهعنوان یک پروژه سلسله ترور زنجیرهای در حال اتفاق است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرویز
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
1
2
مرحوم حسینی شاهرودی نماینده مجلس در 20 سال پیش در یک بازداشت 36 ساعته در فرودگاه آمریکا ترور بیولوژیک شد که مشروح آن در سایت زیر است:
http://khabar273.blogfa.com/post-686.aspx
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار