همسر دیپلمات ربوده شده در بیمارستان بستری شد

"مریم مجتهدزاده" همسر دیپلمات ربوده شده "سیدمحسن موسوی" و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز در بیمارستان بستری شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ - 02July 2016

همسر دیپلمات ربوده شده در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده همسر سید محسن موسوی با توجه به نزدیکی زمان حادثه ربوده شدن دیپلماتهای ایرانی در لبنان و سالها چشم انتظاری برای شنیدن خبری از همسرش بر اثر ناراحتی قلبی امروز 12 تیرماه در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شد.

پس از ازدواج در کنار هم به فعالیتهای سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی مشغول بودند تا اینکه پس از مدتی برای فرار از دست ساواک به آمریکا رفتند. آن دو به همراه برخی از مبارزان سیاسی در اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا و به عنوان دبیر تشکیلات انجمنهای اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا به فعالیت خود ادامه دادند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشتند.

پس از مدتی به هنگام شروع جنگ تحمیلی محسن به عنوان کاردار ایران و لبنان به بیروت رفت و مریم نیز در جبهههای جنگ به کار پرستاری پرداخت. مریم بارها برای دیدن همسرش به بیروت و حتی دمشق رفت. آن دو صاحب پسری به نام «رائد» شدند ولی محسن به زندگی خود در بیروت ادامه می داد تا اینکه به همراه سه نفر دیگر در سال 1982 توسط نیروهای فالانژ دستگیر شده و هیچ گاه خبر درستی از زنده ماندن، شهادت یا اسارت آنان اعلام نشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار