امیر اسماعیلی در مراسم سالگرد شهید ستاری:

شهید ستاری پدر کنترل و فرماندهی کشور بود

مراسم تجلیل از سرلشکر شهید منصور ستاری با حضور فرماندهان پدافند هوایی و خانواده شهید ستاری در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱ - 04January 2014

شهید ستاری پدر کنترل و فرماندهی کشور بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تجلیل از سرلشکر شهید منصور ستاری با حضور خانواده شهید ستاری ،آیت الله موحدی کرمانی، امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی، امیر غلامی و جمعی از همرزمان شهید ستاری یرگزار شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولین لشگری وکشوری و همچنین خانواده شهید سرلشگر ستاری با بیان اینکه شهید ستاری ابتکارات و اقدامات بسیار مفیدی در نیروی هوایی و پدافند هوایی داشت، اظهار کرد: 14 آبان امسال در محضر فرمانده معظم کل قوا گزارشی از مسائل پدافند خدمت معظم له ارائه کردیم . در همان دیدار مقام معظم رهبری به خدمات شهید ستاری و نقش موثر وی در ارتقای توان رزمی نیروی هوایی اشاره فرمودند.

وی ادامه داد: در دیدار با مقام معظم رهبری عرض کردم ما تاکتیک جدیدی را در سال 93 کلید خواهیم زد و ایشان نیز با اشاره به طرح S200 فرمودند: همان کاری را که شهید ستاری انجام دادند ادامه دهید.
 
امیر اسماعیلی تصریح کرد: شهید ستاری پدر کنترل و فرماندهی کشور بود. پنج سال از تفکیک پدافند و نیروی هوایی میگذرد و پنج رزمایش عظیم پدافند برگزار کردهایم، که این پیشرفت را مدیون خون دل خوردنهای شهید ستاری و امثال ایشان هستیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در ادامه سخنانش به خدمات بزرگ شهید ستاری در تشکیل شبکه دیده بانی اشاره کرد وگفت: تشکیل شبکه دیدهبانی با استعداد ورود 500 نفر بود. این شهید بزرگوار پایهگذار دیدهبانی کشور شد و از آن موقع تا امروز این استعداد به 10 برابر رسیده است.
 
وی به تلاش های بی وقفه شهید ستاری در بخش فرماندهی کنترل و شبکه یکپارچه آن اشاره کرد و افزود: زمانی که شهید ستاری صحبت از فرماندهی، کنترل و شبکه یکپارچه میکرد کسی در کشور اطلاعات کاملی از فرماندهی و کنترل نداشت ولی شهید ستاری آن را با برنامه ریزی خوبی پایه گذاری کرد.
 
امیر اسماعیلی خصوصیات برجسته این شهید بزرگوار را نهراسیدن از مشکلات و متوقف نشدن عنوان کرد و ادامه داد: سرلشگر شهید ستاری تعمیر و نگهداری در بخش آفندی، پدافندی، تولید محصول و غیره را به خوبی در کشور به بهره برداری رساند و در حقیقت به ما جرات داد که به سوی مشکلات رفته و متوقف نشویم.
 
این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه بنیانگذار دانشگاه پدافند هوایی، شهید منصور ستاری است، اظهار داشت: این شهید والامقام  با 20 سال سابقه فرمانده نیروی هوایی شد چرا که فرد لایق و باکفایتی بود.
 
همچنین در ابتدای این مراسم مستندی از زندگی شهید ستاری پخش شد و در پایان مراسم نیز از خانواده شهید ستاری با حضور آیتالله موحد کرمانی و امیر سرتیپ اسماعیلی تجلیل شد و سردیس یادبود آن شهید تقدیم همسر وی شد.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار