مسئول ستاد استهلال کرمانشاه خبر داد:

اعزام پنج گروه استهلال ماه شوال به کرمانشاه

مسئول ستاد استهلال استان کرمانشاه از اعزام پنج گروه استهلال ماه شوال به مناطق شیعه‌نشین و سنی‌نشین استان کرمانشاه خبر داد‌.
کد خبر: ۹۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ - 04July 2016

اعزام پنج گروه استهلال ماه شوال به کرمانشاه

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجتالاسلام جواد کرمی با بیان اینکه رصد ماه شوال در استان کرمانشاه برای ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری حائز اهمیت است، اظهار داشت: کرمانشاه جزو مناطقی است که امکان رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در آن وجود دارد و از این لحاظ مورد توجه است.

وی از اعزام ۵ گروه استهلال ماه شوال به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این گروهها از میان برادران اهل سنت و تشیع انتخابشدهاند که در غروب روز ۲۹ ماه مبارک رمضان هلال ماه شوال را رصد میکنند.

مسئول ستاد استهلال استان کرمانشاه در مورد نحوه فعالیت این گروهها، افزود: این گروهها با حضور در ارتفاعات استان بهمحض رؤیت هلال ماه شوال، مراتب را در راستای تأیید به دفتر مقام معظم رهبری اطلاع میدهند.

این مسئول با بیان اینکه از این ۵ گروه، ۲ گروه در مناطق سنینشین و ۳ گروه در مناطق شیعهنشین مستقر میشوند، بیان کرد: این گروهها به تلسکوپ، تجهیزات پیشرفته و دوربینهای نجومی مجهزند.

کرمی در مورد رؤیت هلال ماه در روز سهشنبه، تصریح کرد: امکان رؤیت هلال ماه در روز سهشنبه وجود ندارد و بهاحتمال بسیار زیاد چهارشنبه روز عید فطر است و نماز این عید در شهرستانها توسط ائمه جمعه و در شهر کرمانشاه توسط آیتالله شیخ مصطفی علما خوانده میشود.

نظر شما
پربیننده ها