تحلیلگران صهیونیست: عملیات الخلیل دقیق و برنامه‌ریزی شده بود

تحلیلگران صهیونیست ضمن پیش‌بینی افزایش عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در مرحله آتی، تاکید کردند که عملیات اخیر در الخلیل بسیار دقیق و برنامه‌ریزی شده بود.
کد خبر: ۹۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ - 04July 2016

تحلیلگران صهیونیست: عملیات الخلیل دقیق و برنامه‌ریزی شده بود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاعرسانی فلسطین، رونی بن یشای تحلیلگر صهیونیستی در مقالهای در روزنامه عبریزبان یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که محافل امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که عملیات مقاومتی فلسطینیان طی روزهای گذشته در نهایت موجب انفجار اوضاع خواهد  شد.

آنها گفتهاند که عملیاتهای مقاومتی فلسطینیان در روزهای پایانی ماه رمضان رو به افزایش است و عملیات ناگهانی کریات اربع نیز به انگیزهای برای جوانان فلسطینی برای اجرای عملیاتهای مقاومتی تبدیل شد؛ همانگونه که در نتانیا نیز شاهد چنین عملیاتی بودیم.

بن یشای افزود که ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار شمار بیشتری از نیروهای خود در کرانه باختری، ایجاد ایست بازرسیهای گسترده در این منطقه و بازداشت گسترده فلسطینیان سعی در جلوگیری از وقوع عملیاتهای جدید دارد.

این در حالی است که آوی ساخاروف تحلیلگر پایگاه خبری عبریزبان والا تصریح کرد که سه عملیات مقاومتی در عرض 36 ساعت نشان داد که هنوز زود است در مورد پایان انتفاضه قدس سخن گفت. وی احتمال داد که برخی اقدامات علیه فلسطینیان ازجمله قطع اینترنت از الخلیل بتواند به کاهش عملیاتهای مقاومتی فلسطینیان طی روزهای آینده کمک کند.

ساخاروف با اشاره به سختی مقابله با عملیاتهای انفرادی فلسطینیان، تاکید کرد که عملیات تیراندازی در الخلیل کاملا برنامهریزی شده بود؛ حتی فرار مجری عملیات نیز از قبل برنامهریزی شده بود و همین مساله ثابت میکند که این عملیات کاملا سازماندهی شده و توسط یکی از گروههای فلسطینی انجام شده است.

ساخاروف اظهار داشت که اقدامات و تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری در توقف عملیاتهای مقاومتی فلسطینیان نداشته است و نبود چشماندازی سیاسی با تشکیلات خودگردان و وخامت اوضاع اقتصادی فلسطینیان ازجمله عواملی است که جوانان فلسطینی را به سمت اجرای عملیاتهای مقاومتی تشویق می کند.

وی تاکید کرد که طرح ارائه شده نفتالی بنت وزیر صهیونیستی به کنست در رابطه با قطع اینترنت فلسطینیان، نهتنها امنیت و آرامش به را همراه نخواهد داشت، بلکه عاملی برای روی آوردن هرچه بیشتر فلسطینیان به سمت عملیاتهای مقاومتی و اقدامات اعتراضی خواهد بود.

ساخاروف تصریح کرد که فیسبوک وسیلهای برای ترویج افکار ضد صهیونیستی است؛ اما فلسطینیان از راههای سنتی و قدیمی همچون مساجد، مدارس و... هم میتوانند اقدام به چنین کاری کنند.

این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته برای دومین بار نشست تشکیل داد و طی آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند که در واکنش به عملیات الخلیل 800 واحد صهیونیستنشین دیگر در قدس اشغالی و شهرک معالیه ادومیم احداث شود.

این طرح شامل احداث 560 واحد صهیونیستنشین در شهرک معالیه ادومیم، 140 واحد در حی راموت، 50 واحد در جبل ابو غنیم و 50 واحد در شهرک بسغات زئیف است.

همچنین تصمیم گرفته شد مقدمات احداث 600 واحد مسکونی در محلههای عربی واقع در حی بیت صفافا و محله های عربی نزدیک به حی جیلو، فراهم شود.

بر اساس این گزارش، تصمیم نتانیاهو و یعلون درباره این طرح به تائید کابینه نیاز دارد؛ زیرا این طرح مربوط به محدوده اراضی اشغالی سال 1967 است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار