عامل ربوده شدن "آن 4 نفر" صهیونیست‌ها هستند/ درخواست کاربران برای پیگیری ادعای روزنامه "رای الیوم"

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که در ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی نقشی نداشته است اما قرائن نشان می‌دهد که عامل اصلی این حادثه آنان بوده‌اند. روزنامه رای الیوم نیز اخیرا نوشته است که فردی یونانی که به تازگی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده است، عنوان داشته که "آن 4 نفر" زنده‌ هستند.
کد خبر: ۹۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ - 04July 2016

عامل ربوده شدن

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سوم خرداد سال جاری گفتوگویی با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و چهارمین فرمانده نیروهای اعزامی سپاه به لبنان با عنوان اینکه "مدارکی دال بر زنده بودن 4 دیپلمات ایرانی داریم" در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد و این خبر به سرعت با این موضوع که احمد متوسلیان زنده است، در شبکههای اجتماعی دست به دست شد و بسیاری از کاربران با هشتگ #freemotevaselian خواستار آزادی این 4 دیپلمات توسط رژیم صهیونیستی شدند.

انتشار این گفتوگو همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با موج عظیمی از احساسات مردمی در فضای مردمی همراه و موجب شد بار دیگر پرونده این 4 نفر به جریان بیافتد و یاد و خاطره احمد متوسلیان نیز در بین مردم و به خصوص نسل جوان زنده شود. ضمن اینکه انتشار این گفتوگو همزمان با اکران فیلم "ایستاده در غبار" ساخته محمدحسین مهدویان در سینماهای کشور شد و ماه رمضان فرصت خوبی بود تا مردم با تماشای این فیلم بیش از پیش با فرماندهی باصلابت لشکر 27 محمد رسول الله(ص) آشنا شوند.

امروز 14 تیر سالروز ربایش این 4 نفر در سال 1361 است و امروز 34 سال از آن حادثه میگذرد و مردم همچنان چشم انتظار بازگشت احمد متوسلیان فرمانده قوای محمد رسول الله(ص)، سیدمحسن موسوی کاردار وقت سفارت ایران در سوریه، کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و تقی رستگار مقدم هستند.

** آیا ادعای روزنامه رای الیوم صحت دارد؟

تازهترین خبر در خصوص سرنوشت این 4 نفر، ادعای روزنامه رای الیوم لبنان است. این روزنامه چند روز پس از انتشار گفتوگو سردار دهقان در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت که به گفته یک زندانی تازه آزاد شده یونانی، هر 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان، در حال حاضر در زندان رژیم صهیونیستی زنده هستند. این روزنامه در ادامه نوشت: برخی از آزادشدگان زندانهای اسرائیل گفتهاند که ایرانیها را در یکی از زندانهای اسرائیل دیدهاند.

کاربران فضای مجازی از وزارت امور خارجه و سفارت ایران در یونان خواستهاند که در خصوص ادعای این روزنامه پیگیری شود و حال باید منتظر ماند و دید که مردان دیپلماسی کشور چه تلاشهایی انجام دادهاند و اینکه آیا ادعای روزنامه رای الیوم و آن فرد یونانی صحت دارد؟

همچنین وزارت امور خارجه روز گذشته در بیانیهای عنوان داشت: ایران بر لزوم تشکیل یک کمیته حقیقتیاب بینالمللی برای روشن شدن ابعاد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی تاکید دارد.

** صهیونیستها عامل ربوده شدن دیپلماتها هستند

اما در آن سوی قضیه، صهیونیستها ادعا دارند که این 4 نفر اصلا تحویل آنها داده نشدهاند. آنها در گزارش خود آوردهاند که چهار دیپلمات ایرانی توسط فالانژها ربوده شده و به دست آن نیروها کشته و اجساد آنان دفن شده است. اما سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان میگوید: «رژیم صهیونیستی دشمن ما است و ما نمیتوانیم به گزارشهای آن اعتماد کنیم. همانطور که اسرائیلیها در گذشته هم حضور بعضی اسیران در زندانهای خود را تکذیب میکردند، اما مشخص شد که این اسیران در زندانهای این رژیم بودهاند.» ایران نیز مقصر اصلی این حادثه را رژیم صهیونیستی میداند چرا که فالانژهای تندروی مسیحی لبنان وابسته به رژیم صهیونیستی بودند و این رژیم اشغالگر در حمله سال 1982 به لبنان در پی این بود که یکی از اعضای این حزب به ریاست جمهوری برسد.

تحلیلگران نیز معتقدند که به دلایل مختلفی صهیونیستها در ربوده شدن احمد متوسلیان و یارانش دست داشتند. اعزام هزار نفری قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه و لبنان برای نبرد مستقیم با این رژیم اشغالگر بیشک موجب حساسیت صهیونیستها شده بود به طوری که در جریان حمله به لبنان آتش بس اعلام کرد. با وجود دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی قوی که این رژیم داشته، این احتمال بسیار قوی است که نیروهای لبنانی(فالانژها) با هدایت رژیم صهیونیستی به دنبال متوسلیان و دوستانش بوده تا اینکه آنها را در ایست بازرسی برباره در جاده ساحلی بیروت –طرابلس دستگیر کردند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این پرونده به نتیجه میرسد؟ اما بدون شک طی 25 سال آینده انتقام اسارت فرمانده و همراهانش گرفته خواهد شد و نابودی رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد.

+ جهت آشنایی با پیگیریهای صورت گرفته در خصوص آزادی دیپلماتها میتوانید فایل pdf کتاب در کمین جولای 1982 را از لینک زیر دریافت کنید:

 

+ جهت آشنایی با سردار احمد متوسلیان علاوه بر تماشای فیلم "ایستاده در غبار" مطالعهی ویژه نامه شاهد یاران که در سال 1391 منتشر شد، توصیه میشود. فایل این ویژه نامه را میتوانید از لینک زیر دریافت کنید:

همچنین کتاب "در هالهای از غبار" نوشته گلعلی بابایی نیز جهت آشنایی با زندگی سردار بی نشان، احمد متوسلیان برای مطالعه پیشنهاد میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار