امام جمعه شهرستان آمل خبر داد؛

یادواره سرداران و ۱۰۴۱ شهید آمل و سالگرد شهید روح‌الله سلطانی برگزار می‌شود

امام جمعه شهرستان آمل گفت: یادواره سرداران و هزار و ۴۱ شهید و نخستین سالگرد شهید روح‌الله سلطانی با سخنرانی آیت‌الله احمد خاتمی خطیب امام جمعه تهران در تیرماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 04July 2016

یادواره سرداران و ۱۰۴۱ شهید آمل و سالگرد شهید روح‌الله سلطانی برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجتالاسلام سید جلیل مرتضوی امامجمعه شهرستان آمل  در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره بر اقتصاد مقاومتی و تأکید بر توجه این امر با ایجاد قرارگاه فرهنگی در این شهرستان گفت: در این قرارگاه باید گامهای بزرگی برای رشد و توسعه در بخشهای مختلف آمل برداریم.

وی وقف را از مهمترین احکام دینی و آسیب به وقف را آسیب به دین و فرهنگ دیانت بیان و عنوان کرد: واقفان باید در مسیر وقف هدایت شوند و مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان باید نگاه واقف را بهصورت کامل عملیاتی کنند.

حجتالاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه آمل از شهرهای شاخص کشور در توجه به وقف و موقوفات است و باید در مسائل فرهنگی، قرآنی و توجه به عترت وقف به جایگاه اصلی خود بازگردد، اظهار داشت: توجه  و نگاه  بر وقف میتواند باعث پیشرفت جامعه شده و خواستههای بهحق مردم محقق شود.

خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به برگزاری یادواره یک هزار و ۴۱ شهید این شهرستان در ۲۴ تیر امسال عنوان کرد: همزمان با برگزاری این یادواره، مراسم نخستین سالگرد شهید روحالله سلطانی معاون عملیات لشگر ویژه ۲۵ کربلا در مصلای نماز جمعه برگزار میشود که در این مراسم آیتالله سید احمد خاتمی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و خطیب موقت نماز جمعه تهران بهعنوان سخنران مراسم دعوتشده است.

وی با تأکید براینکه امروزه بر سر سفره شهدا قرار داریم و اگر در دنیا در مسائل هستهای، دیپلماسی، نظامی، امنیتی و سیاسی حرفهای زیادی برای گفتن داریم به برکت خون شهدا است، اظهار داشت: مدیران در حرف و عمل باید رهرو راه شهدا باشند و برای برگزاری یادوارههای شهدا گام مؤثری بردارند.

حجتالاسلام مرتضوی در ادامه با ابراز نارضایتی برعدم توجه به حوزههای علمیه آمل گفت: باید مشکلات و نیازهای حوزه علمیه مشاهده شود و نیازهای تخصصی در جلسات ویژه با حضور مسئولان تصمیم گیری شود.

امامجمعه آمل گفت: باوجود ۲۵۰ طلبه و روحانی در این شهرستان امکانات موجود جوابگوی امور فرهنگی و دینی نیست؛چراکه این ظرفیت در آمل باید به ۲ برابر افزایش یابد هرچند باید دغدغه از مدیران حوزه علمیه به همه مسئولان سوق داده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در آمل نگاه مسجد محور از سوی دستگاههای اجرایی عملیاتی شود، بیان کرد: بازدید از مساجد روستا و شهر از سوی مدیران لحاظ شده و مردم را با برگزاری برنامههای مهم فرهنگی و دینی تشویق به حضور در مسجد کنند.

حجتالاسلام مرتضوی با اشاره به برخورد با علمگردانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه فرهنگی آمل در جهت برخورد با علم گردانی بهطور جدی وارد میدان شدیم با توجه به اینکه برخی افراد در این زمینه سکوت اختیار کرده و حتی دست به تخریب و تحریف حرفها زدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار