در آستانه ششمین جایزه ادبی یوسف؛

ارسال 1789 داستان کوتاه به جایزه ادبی یوسف/پایان دور اول داوری آثار چاپی

دبیر اجرایی ششمین "جایزه ادبی یوسف" گفت: همه آثار چاپی ارسال شده به جشنواره برای داوری به دو گروه از داوران به سرداوری عباس جعفری‌مقدم ارسال شده است.
کد خبر: ۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 07January 2014

ارسال 1789 داستان کوتاه به جایزه ادبی یوسف/پایان دور اول داوری آثار چاپی

رحیم میرزازاده دبیر اجرایی ششمین "جایزه ادبی یوسف" در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه ششمین دوره از مسابقات سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) با استقبال بی سابقهای روبرو شده است، اظهار داشت: این دوره از مسابقات با تلاشهایی که از سوی همه دستاندرکاران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از جمله رئیس سازمان هنری و ادبیات صورت گرفت در نوع خود از همه ادوار برگزار شده باشکوهتر است.

میرزازاده با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در مراحل اولیه جشنواره، گفت: حضور پرشور نویسندگان ادبیات دفاع مقدس، مدیون همکاری همه دستگاههای فرهنگی در بخش تبلیغات است.

وی در ادامه اذعان کرد: در این دوره از مسابقات دایره تلبلیغاتمان را گستردهتر کردیم به طوری که تیزرهای تلویزیونی جشنواره از شبکه های مختلف پخش شد، روزنامهها و مطبوعات آگهیهای متعددی را در صفحاتشان چاپ کردند همچنین حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد ادبیات داستانی با ارسال پیامکهای انبوه به تمام نویسندگان حوزه دفاع مقدس، در زمینه اطلاع رسانی فعالیتهای فراوانی انجام دادند.

دبیر اجرایی ششمین جایزه ادبی یوسف، با شرح مراحل جمعآوری آثار چاپی سالهای ۹۰-۹۱، گفت: در بخش جمع آوری آثار چاپی این دوره از جشنواره فعالیت گستردهتری نسبت به سالهای گذشته داشتیم که با مکاتبه با کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری، خانه کتاب و ۵۵ ناشر فعال در حوزه دفاع مقدس توانستیم در این بخش از مسابقات ۷۲ عنوان کتاب را در جشنواره شرکت دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از بین ۸۷ عنوان کتاب بخش آثار چاپی در جشنواره، ۸ عنوان آنها مرتبط با موضوع تشخیص داده نشد و در مجموع ۷۷ عنوان کتاب در قالب ۷۴۹ داستان از حدود ۳۰۰ نویسنده در این بخش از جایزه ادبی یوسف شرکت داده شد که در مجموع آثار چاپی و آثار دریافتی، ۱۷۸۹ داستان کوتاه به این دوره از مسابقات ارسال شده است.

میرزازاده با اعلام خبر پایان دور اول از داوری آثار چاپی ششمین دوره از جایزه ادبی یوسف اظهار داشت: همه آثار چاپی ارسال شده به جشنواره برای داوری به دو گروه از دوران به سرداوری عباس جعفری مقدم ارسال شده است.

دبیر اجرایی ششمین "جایزه ادبی یوسف" گفت: در این دوره از جشنواره از نیروهای پیشکسوت و جوان برای داوری استفاده شده و تمام سعیمان را برای بی طرفی از سوی داوران انجام دادهایم.

وی در پایان گفت: هم اکنون محمدعلی قربانی، محمدرضا شرفی خبوشان، راضیه تجار و جهانگیر خسروشاهی به سرداوری خسرو باباخانی در دو گروه مشغول داوری آثار چاپی هستند.

نظر شما
پربیننده ها