پاداش روزه‌داران در عید فطر آمرزش تمام گناهانشان است

عضو مجلس خبرگان رهبری و خطیب نماز عیدفطر در مسجد جمکران با اشاره به اینکه از عید فطر به «یوم الجوائز» تعبیر شده است گفت: جایزه خداوند در این روز به روزه‌داران، آمرزش گناهان تمام عمرشان است.
کد خبر: ۹۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 06July 2016

پاداش روزه‌داران در عید فطر آمرزش تمام گناهانشان است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در خطبههای پس از نماز عید سعید فطر در جمع عاشقان و منتظران حضرت ولیعصر(عج) در مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است و مسلمانان در تمام نقاط جهان این روز را عید میگیرند.

وی ادامه داد: مسلمانان بعد از اینکه یک ماه روزه گرفتند و برای رضای خدا در روزهای گرم گرسنگی و تشنگی را تحمل کردند امروز را با اجازه خدا افطار میکنند. این روز بسیار با شرافت است. این روز بسیار با ارزش و معنویت است و باید از فرصتهای طلایی آن بهرهبرداری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از این روز به «یوم الجوائز» تعبیر شده است، بیان کرد: در این روز باید آماده گرفتن جایزه از دست خدای متعال باشید. امام باقر(ع) میفرمایند، صبح روز بعد از ماه رمضان خداوند ملکی را نازل و مردم را به رفتن به نماز جماعت و آماده شدن برای گرفتن جایزه دعوت میکند. جایزه امروز مانند جایزه پادشاهان نیست بلکه این جایزه آمرزش گناهان تمام عمر است.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه ان شاءالله تمام گناهان مسلمانان، امروز پس از اقامه نماز عید فطر آمرزیده میشود، ابراز کرد: از خدای متعال بخواهید بهترین پاداشی که به بهترین بندگان و روزهدارانش میدهد به شما هم عنایت کند.

وی در خطبههای دوم نماز عید فطر با اشاره به اینکه شرافت پیامبر(صلی الله علیه و آله) موجب شد خدای متعال روزه مسلمانان را در ماه مبارک رمضان قرار دهد، اظهار کرد: خدای متعال فرموده است روزه بر شما واجب شده تا تقوا پیدا کنید. سعی کنیم این روزهای که در ماه رمضان گرفتیم و حال معنوی که برایمان ایجاد شده را حفظ کرده و در طول سال استمرار پیدا کند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر اینکه اگر کسی عبادت زیادی داشته باشد ولی تقوا نداشته باشد، عملش ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: در مقابل اگر عملی کوچک باشد ولی با تقوا و برای رضای خدا انجام شود، آن عمل بسیار با ارزش است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار