پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛

تشکیل کارگروه برخورد با پرداخت های غیرمتعارف در وزارت بهداشت

پیرو فرمایشات رهبری در خطبه های نماز عید فطر در خصوص حقوق‌های غیر متعارف، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون توسعه مدیریت و منابع را مکلف به تشکیل کارگروهی به منظور رسیدگی به این موضوع کرد.
کد خبر: ۹۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 08July 2016

تشکیل کارگروه برخورد با پرداخت های غیرمتعارف در وزارت بهداشت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  پیرو فرمایشات رهبری در خطبه های نماز عید فطر در خصوص حقوقهای غیر متعارف، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون توسعه مدیریت و منابع را مکلف به تشکیل کارگروهی به منظور رسیدگی به این موضوع کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این ابلاغ از صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع خواسته است ضمن به رسمیت شناختن مطالبه مردم به عنوان ناظر اصلی و تعهد به پاسخگویی صریح، شفاف و شجاعانه به افکار عمومی از هرگونه حاشیه سازی و شتاب زدگی پرهیز و با دقت نظر، آسیب شناسی لازم را معمول و راهکارهای اجرایی را ارائه نماید.

وزیر بهداشت در این ابلاغ با تاکید بر بررسی تخلفات احتمالی در پرداخت های صورت پذیرفته از حیث انطباق با قوانین و مقررات ملاک عمل، تصریح کرده است: پبشنهاد اصلاح قوانین با توجه به حساسیت حوزه سلامت و تاکید بر تسهیل و تضمین دسترسی مردم شریف ایران به خدمات نظام سلامت به ویژه در مناطق محروم مد نظر قرار گیرد.


متن این ابلاغ به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر صدرالسادات

معاون توسعه مدیریت و منابع


با سلام

با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر و بیانیه اخیر رییس جمهور محترم در خصوص پرداخت های غیر قانونی و غیر متعارف و تاکید ایشان مبنی بر اصلاح نظام اداری و شفاف نمودن تصمیمات در چارچوب مفاد بیانیه مذکور، ضرورت دارد ضمن تشکیل کارگروهی با مسئولیت جنابعالی و همکاری دستگاه های نظارتی در چارچوب موارد زیر حداکثر ظرف مدت بیست روز، بررسی های لازم انجام گرفته و نتیجه به اینجانب ارائه شود:


1_ بررسی تخلفات احتمالی در پرداخت های صورت پذیرفته از حیث انطباق با قوانین و مقررات ملاک عمل.

2_ برخورد جدی و قاطع با متخلفین احتمالی در مواردی که به تشخیص کارگروه، غیر قانونی بودن پرداختی ها احراز شده و معرفی متخلفین به مراجع و محاکم قضایی برای رسیدگی و برخورد قانونی.

3_ پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با توجه به حساسیت حوزه سلامت و تاکید بر تسهیل و تضمین دسترسی مردم شریف ایران به خدمات نظام سلامت و ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم.

در این راستا ضرورت دارد ضمن به رسمیت شناختن مطالبه مردم به عنوان ناظر اصلی و تعهد به پاسخگویی صریح، شفاف و شجاعانه به افکار عمومی از هرگونه حاشیه سازی و شتاب زدگی پرهیز و با دقت نظر، آسیب شناسی لازم معمول و راهکارهای اجرایی ارائه شود.

بدیهی است در انجام این وظیفه حساس، انتظار می رود رعایت اخلاق اسلامی، حقوق شهروندی و در امان بودن حیثیت افراد به ویژه قبل از احراز تخلف یا جرم توسط مراجع ذیصلاح اداری و قضایی، سرلوحه اقدامات اعضای محترم کارگروه قرار گیرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار