رییس سازمان حفاظت از محیط زیست:

کشورهای منطقه به وظیفه خود در مقابله با ریزگردها عمل کنند

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشورهای منطقه باید به وظیفه خود در قبال مقابله با ورود ریزگردها با توجه به تاثیر مخرب آن بر سلامت و محیط زیست عمل کنند.
کد خبر: ۹۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ - 08July 2016

کشورهای منطقه به وظیفه خود در مقابله با ریزگردها عمل کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، بنابر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار  در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: این موضوع راه حل کوتاه مدت و ضربتی ندارد و تنها با اقدامات و برنامه ریزی درازمدت ملی، بینالمللی و منطقهای این مشکل مرتفع میشود.

وی با بیان این که دولت اقدامات موثری انجام داده است، یادآور شد: دولت مصوبهای را در خصوص ارائه و انجام راهکارهای موثر در ارتباط با نحوه پیشگیری برای کاهش آسیبرسانی به مردم و شناسایی کانونهای ایجاد ریزگرد و انجام عملیاتهای آبخیزداری مصوب کرده است.

ابتکار ادامه داد: در عرصه بینالمللی و نیز مذاکره دو جانبه با عراق، اقدامهایی انجام و گامهایی برداشته شده است و مقرر شده که بغداد کانونهای تاثیرگذار بر ایران را شناسایی و در زمان امنیت، آنها را تثبیت کند.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: با کشور ترکیه نیز درباره سدهای احداث شده در این کشور مذاکره صورت گرفته تا این کشور از آبگیری بیابانها و اراضی عراق جلوگیری نکند.

وی گفت: وزارت امورخارجه گزارشهای مرتبط با وضعیت ریزگردهای کشور را به سازمان ملل ارائه داده است تا با انجام تدابیر ملی، منطقهای و بینالمللی گامی موثر برای رفع این مشکل که ۱۸ استان را درگیر کرده است، برداشته شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار