دومین روز جشنواره عمار؛

مقاومت‌های خاورمیانه در برابر آمریکا در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید

سینما فلسطین، میزبان فیلم‌های مروارید سرخ، روزگار نو، طلوعی از مغرب، صبحانه با طعم مرگ، گاو خشمگین، مسافر ایران، پرواز صبح یکشنبه، صبح نیمه شعبان و آسفالت به سبک ایرانی در دومین روز جشنواره عمار است.
کد خبر: ۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸ - 06January 2014

مقاومت‌های خاورمیانه در برابر آمریکا در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امروز و در دومین روز چهارمین دوره جشنواره مردمی عمار که در سینما فلسطین برگزار میشود در سالن شماره یک این مجموعه انیمیشن "مروارید سرخ" که حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس را روایت میکند در ساعت ۳۰: ۱۰ به نمایش در آمد.

مستند "روزگار نو" به کارگردانی "سعید صادقی" که ساعت ۱۳ اکران میشود، روایتی است از تلاشهای سه دهه گذشته و تقابل نابرابر جریان اسلامگرا و لائیک میراث دار آتاتورک درجامعه معاصر ترکیه.

مستند "طلوعی از مغرب" به کارگردانی "محمد حسامپور" که ساعت ۱۴ بر پرده این سالن به نمایش درمیآید روایتی است از زندگی زنی یهودی که به واسطه دوستی با چند دختر فلسطینی مسلمان شده و شرایط زندگی در اورشلیم به قدری براو سخت شده که مجبور به مهاجرت به فرانسه شده و در آنجا نیز با مشکلات جدیدی مواجه میشود.

مستند "صبحانه با طعم مرگ" به کارگردانی "محمدعلی شعبانی" مهمترین فیلم سانس بعدالظهر است که زندگی و رشادتهای شهیده عشرت اسکندری که توسط منافقین به شهادت رسید را روایت میکند.

مستند "گاو خشمگین" که به ارتباط جنگهای آمریکا با وال استریت میپردازد فیلمی است ۴۸ دقیقهای و خوشساخت که توسط "مهدی نقویان" کارگردانی شده است.

در سانس ۱۸ تا۳۰: ۱۹ امروز مستندهای "مسافر ایران" و "پرواز صبح یکشنبه" به نمایش در خواهد آمد. "مسافر ایران" به کارگردانی "محسن یزدی" روایت مادر لبنانی است که تنها فرزندش را در جنگ ایران و عراق تقدیم اسلام کرده و "پرواز صبح یکشنبه" به کارگردانی "محمود شهبازی" پرواز شماره IR۶۵۵ و شهادت ۲۹۰ نفر مسافر آن و حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس را به تصویر میکشد.

"صبح نیمه شعبان" به کارگردانی "محمدحجت احمدیزر" و فیلم "اینجا چراغی روشن است" به کارگردانی "کاظم حسینی" فیلمهای دیگری است که که امروز در سانس ۴۵: ۱۹ تا ۱۵: ۲۱ به نمایش در میآید.

مستند "آسفالت به سبک ایرانی" به کارگردانی "مجید آسودگان" از مهمترین فیلمهای نقد درون گفتمانی امروز است که به نقد روشهای ساخت آسفالت میپردازد.

آخرین برنامه امشب سالن شماره یک سینما فلسطین مستند بلند و مشهور "آخرین روزهای زمستان" است که به زندگی شهید غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری میپردازد.

نظر شما
پربیننده ها