توصیه‌های پلیس به مسافران تابستانی

رئیس پلیس مبارزه با سرقت آگاهی ناجا همزمان با آغاز سفرهای نوروزی به مسافران تابستانی هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ - 10July 2016

توصیه‌های پلیس به مسافران تابستانی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا مؤذن، با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی، با توصیه به مسافران، اظهار کرد: در هنگام مسافرت حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق اتومبیل قرار داده و از قرار دادن آنها بر روی بار بند اجتناب نمایند.

وی با بیان اینکه مسافران به جای وجه نقد مورد نیاز در مسافرت، از کارتهای عابر بانک استفاده نمایند، افزود: شایسته است مسافران از قرار دادن اشیاء قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنند.

رئیس پلیس مبارزه با سرقت با اشاره به اینکه در صورتی که مسافران عزیز قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارند، در محل­های تعیین شده که معمولاً در کنار آنها ایستگاه­های امدادی و پلیس مستقر می­باشد اسکان یابند، تاکید کرد: هم وطنان عزیز از برپایی چادر به صورت انفرادی در اماکن خلوت اجتناب و از تخلیه کامل و ترک چادر حتی الامکان خودداری کنند.

سرهنگ مؤذن خاطر نشان کرد: از قرار دادن اشیاء قیمتی و با ارزش در پشت دیوارههای چادر که امکان برش چادر و سرقت وجود دارد نیز باید خودداری شود.

وی ادامه داد: هم وطنان عزیز در هر ساعتی از شبانه روز به محض دیدن افراد مشکوک در کنار یا داخل محلهای اسکان مراتب را فوراً به ایستگاه­های پلیس یا پلیس 110 اطلاع دهید و از قبول مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس اجتناب کنید.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مسئولان محلی نسبت به ساماندهی و متمرکز نمودن اسکان مسافران، برپایی چادرهای مسافرتی و ارائه خدمات مناسب با استفاده از امکانات موجود با هماهنگی پلیس اقدام نمایند، یادآور شد: مسافران عزیز خودروهای خود را در محل­های قابل دید و جاهای مطمئن پارک کرده و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: فراهم کردن زمینه جهت استفاده از نگهبان محله در محل برپایی چادرهای مسافرتی لازم است.

رئیس پلیس مبارزه با سرقت خطاب به پدران و مادران مطرح کرد: اطفال خود را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنید و آدرس و مشخصات خود و مرتبطین را به کودکان بسپارید و هم چنین از رها نمودن کودکان در معابر و بوستانها، اماکن عمومی و مذهبی اجتناب کنید.

وی با تاکید بر اینکه مسافران عزیز وجوهات نقدی خود را یکجا حمل ننمائید. ادامه داد: وسایل، اشیاء و دارایی خود را به اطلاع دیگران نرسانید و از به نمایش در آوردن آنها پرهیز کنید.

سرهنگ مؤذن اضافه کرد: از رها کردن اتومبیل به حالت روشن و یا در حالتی که سوئیچ روی خودرو می ­باشد حتی برای مدت کوتاه نیز خودداری شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ساک و کیف دستی خانم­ها بیشترین هدف سارقان میباشد، گفت: در رستوران کیفتان را پشت صندلی آویزان نکنید، چنانچه در جاده و یا در سطح شهر (به ویژه بزرگراهها) افرادی با خودرو، لباس شخصی و یا حتی تحت عنوان مأمور شما را متوقف کردند به هیچ وجه تا موقعی که از مأمور بودن آنها اطمینان حاصل نکردهاید تسلیم نشوید. از آنها در خواست ارائه کارت شناسایی نموده و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هویت آنها با پلیس 110 تماس بگیرید.

وی خطاب به هم وطنان اشاره کرد: حین گردش و تفریح اتومبیل خود را در مکانی امن و حتیالمقدور در پارکینگهای عمومی و مطمئن پارک و اگر اتومبیل را به علت نقص فنی هل میدهید اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار