افضلی عنوان کرد:

تشکیل کمیته ساماندهی مدیریت امور روستاها در کمیسیون کشاورزی مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد کمیته ای در کمیسیون کشاورزی برای ساماندهی مدیریت امور روستاها تشکیل شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ - 12July 2016

تشکیل کمیته ساماندهی مدیریت امور روستاها در کمیسیون کشاورزی مجلس

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نظر افضلی، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس،  در تشریح جلسه امروز -سه شنبه- کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور یافت و گزارشی از عملکرد این سازمان به نمایندگان ارائه داد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه اجرای طرح هادی در روستاها، بهسازی و مقاوم سازی در روستاها و ساخت مساکن مهر در شهرها با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر از محورهای گزارش رئیس بنیاد مسکن بود.

افضلی گفت: در جلسه امروز گزارش داده شد که 30 درصد از طرح هادی در روستاها اجرایی شده است و اینکه باید از مهاجرت روستایی ها جلوگیری شود و از ظرفیت هر منطقه برای پیشرفت استفاده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در حال حاضر ساماندهی مدیریت امور روستاها متولیان زیادی دارد که باید مدیریت واحد داشت که در این رابطه مقرر شد کمیته ای برای لحاظ این موضوع با مشارکت بخش های مرتبط در کمیسیون کشاورزی تشکیل شود.

بر اساس این گزارش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اعلام کرد، اگر سالانه 200 هزار خانه در مناطق روستایی بازسازی شود تا سال 1405 حدود 70 تا 75 درصد روستاها بازسازی می شود و باز هم حدود 25 تا 30 درصد روستاها در شرایط فعلی باقی می مانند.
 

نظر شما
پربیننده ها