نوبخت:

دولت از تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت‌های کشور حمایت می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دولت از تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت‌های کشور حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ - 12July 2016

دولت از تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت‌های کشور حمایت می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی پس از حضور در نشست کمیسیون برنامه مجلس، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تخصصی لوایح مربوط به قوانین بودجه است و با توجه به اینکه دولت دو تبصره به قانون بودجه را درباره اصلاح نظام بانکی، تقدیم مجلس کرد، پس از تصویب فوریت، در صحن علنی  امروز کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کلیات و جزئیات آن را آغاز کرد.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگانی از بانک مرکزی به دلیل مرتبط بودن موضوع با این بانک در این جلسه حضور پیدا کردند که انشاءالله یکشنبه هفته آینده موضوع ادامه مییابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی با بیان اینکه تببین چگونگی اجرای تبصره 35 و تفاوتی که این تبصره با مصوبه خرداد سال 92 مجمع عمومی بانک مرکزی دارد در جلسه تشریح شد، ادامه داد: نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تفاوت آنچه که در تبصره 35 وجود دارد و 8 مورد مجمع عمومی بانک مرکزی را دریافت کردند و با همکاری و عقل جمعی که بین قوای مقننه و مجریه وجود دارد، قوانین لازم جهت رونقبخشی به اقتصاد و افزایش سطح اشتغال تصویب میشود.

نوبخت با اشاره به تبصره 22 لایحه اصلاحی قانون بودجه، گفت: سال گذشته پس از انجام توافق برجام بخشی از داراییهای کشور به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار که در آمریکا بلوکه شده بود، آزاد شد و این پول دریافت و ریال آن در سال گذشته استفاده شد.

وی که با سایت رسمی مجلس (خانه ملت) گفتوگو میکرد با بیان اینکه نمایندگان در زمان تکمیل لایحه بودجه تصور کردند که منابع تعریف شده سال گذشته مصرف نشده است، اظهار کرد: به طور دقیق همان میزان در بودجه امسال آورده شده و بودجه دفاعی را به میزان 5 هزار و 100 میلیارد تومان براساس مبانی و منابعی که سال گذشته در بودجه آمد و مورد استفاده قرار گرفته، بالا بردهاند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی، تصریح کرد: نباید عددی واهی را به نیروهای مسلح حواله کرد و برای تقویت بنیه دفاعی باید بودجه باشد و اصلاحیه دولت این است که این پول در سال گذشته استفاده شده و اکنون پولی وجود ندارد، اگر منبعی وجود داشته باشد، در جهت تقویت بنیه دفاعی هر مقدار معقولی پرداخت میشود.

نوبخت با اشاره به دکترین دفاعی کشور، گفت: شرایط داخلی باید به گونهای سامان یابد که اثر بازدارندگی داشته باشد و دشمنان جمهوری اسلامی طمع نکنند؛ دولت همیشه از تقویت بنیه دفاعی، بهویژه در شرایط ناامن منطقه حمایت میکند.

وی با بیان اینکه امنیت کشور نتیجه تقویت بنیه دفاعی و تیزهوشی نیروهای امنیتی و اطلاعی است، خاطرنشان کرد: در اصلاح بودجه رقم بودجه دفاعی واقعبینانه دیده شده و دولت از هرگونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیتهای کشور، حمایت و دفاع  میکند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار