قائم مقام وزیر امورخارجه با هیات رئیسه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی دیدار کرد

سرمدی، عصر امروز (سه شنبه) با رئیس و اعضای کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی (ICAPP) ملاقات کرد.
کد خبر: ۹۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ - 13July 2016

قائم مقام وزیر امورخارجه با هیات رئیسه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی دیدار کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس، «مرتضی سرمدی»، قائم مقام وزیر امور خارجه عصر امروز (سه شنبه) با رئیس و اعضای کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی (ICAPP) ملاقات کرد.

در این ملاقات «یونگ» رئیس هیات مذبور به تشریح تاریخچه و اهداف این تشکل پرداخت.

وی با اشاره به ملاقات های سودمند این هیات در تهران افزود: ما خواستار عضویت این تشکل به عنوان ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل می باشیم و خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از 10 کشور آسیایی از این ابتکار حمایت کرده اند و حمایت ایران نیز برای عضویت ناظر این کنفرانس در مجمع عمومی سبب تقویت هر چه بیشتر این تشکل خواهد شد.

در این دیدار، مرتضی سرمدی نیز با اشاره به اهمیت آسیا به عنوان مهد فرهنگ و تمدن غنی بشری اظهار داشت: شایسته است از تمام ظرفیت های آسیا جهت همکاری در زمینه های فرهنگی، گردشگری و ارتباطات مردمی استفاده شود.

وی بر تمرکز هرچه بیشتر (ICAPP) بر دو موضوع مهم همبستگی و همکاری نزدیکتر کشورهای آسیایی در تمام زمینه ها و دیگر تلاش و فعالیت در مواجهه با چالشهای مهمی چون افراط گرایی و تروریسم، تاکید کرد.

همچنین وی افزود: افراط گرایی صرفا به این منطقه محدود نمی شود و امروزه یک معضل جهانی می باشد و شایسته است آسیا نقش فعالتری ایفا نماید.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران بطور اصولی از اهداف (ICAPP) حمایت می کند.

گفتنی است «حسن غفوری فرد» از حزب موتلفه اسلامی به عنوان نماینده ایران در کنفرانس احزاب آسیایی هم در این ملاقات حضور داشت.

 

نظر شما
پربیننده ها