در قالب کتاب «روزهای بی‌آینه»

خاطرات همسر آزاده شهید حسین لشگری منتشر می‌شود

کتاب «روزهای بی‌آینه» شامل خاطرات منیژه لشگری همسر سید الاسرا سرلشگر خلبان آزاده شهید حسین لشگری به کوشش گلستان جعفریان به‌ زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ - 13July 2016

خاطرات همسر آزاده شهید حسین لشگری منتشر می‌شود

به گزارش دفاع پرس از قزوین، کتاب «روزهای بیآینه» که تالیف آن یک سال به طول انجامیده، در قالب مستند داستانی به روایت ناگفتههایی از جنگ تحمیلی میپردازد و چگونگی دوران زندگی و 18 سال دوری منیژه لشگری همسر آزاده شهید حسین لشگری و به دوش کشیدن بار زندگی توسط وی به همراه فرزند 4 ماههاش را به صورت اول شخص شرح میدهد.

گلستان جعفریان نویسنده کتاب «روزهای بیآینه»  درباره استقبال مخاطبین از این کتاب، گفت: بسیار خوشبین هستم که خوانندگان به این کتاب جذب شوند. چون اتفاقات بیان شده در آن، درگیریهای یک انسان را به همراه تمام حاشیهها و فراز و نشیبهایش توضیح میدهد که ممکن است برای اکثر افراد به صورت روزمره پیش بیاید و خوانندگان میتوانند با شخصیت اصلی این کتاب هم زاد پنداری داشته باشند.

گفتنی است: خلبان آزاده شهید حسین لشگری، ملقب به سیدالاسرای ایران، در سال 1331 در ضیاء آباد استان قزوین به دنیا آمد.

این شهید گرانقدر در سال 1354 پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و با درجه ستوان دومی به ایران بازگشت و به عنوان خلبان هواپیمای شکاری اف - 5 مشغول به خدمت شد.

شهید لشگری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به اسارت نیروهای بعث عراق درآمد که پس از 18 سال اسارت در روز هفدهم فروردین سال 1377 به ایران بازگشت.

این خلبان سرافراز سرانجام در روز نوزدهم مرداد سال 1388 بر اثر عارضههای ناشی از دوران اسارت در سالهای جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار