نامه مادر شهید "مهدی خندان"؛

نامه‌ای که هرگز به دست فرزند نرسید

مادر دست به قلم بُرد. برای فرزندش از دلتنگی‌هایش نوشت و آن را در پاکت نامه گذاشت و پست کرد. اما چند روز بعد آن نامه برگشت خورد. روی آن نوشته شده بود: "گیرنده در محل نمانده".
کد خبر: ۹۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ - 13July 2016

نامه‌ای که هرگز به دست فرزند نرسید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نقش بانوان در دفاع مقدس، تنها اسلحه به دست گرفتن و دویدن در میدان رزم نیست. مادر و همسری که صبورانه و با عشق، فرزند و شوهر خود را راهی جبههها میکردند نیز سهم عظیمی در دفاع مقدس داشتند. گرچه دوری عزیزشان برایشان سخت بود اما وطن و اسلام مدافع میخواست و چه کسی بهتر از فرزند!

مادر شهید مهدی خندان یکی از آن مادرانیست که بعد از شهادت پسرش سه فرزند دیگرش را هم راهی جبههها کرد تا خاکریزها خالی نماند. او پیش از شهادت "مهدی" نامه مادرانهای برای او نوشت ولی آن نامه هرگز به دست مهدی نرسید.

مهدی فرزند چهارم خانواده خندان بود که در سال 1341 در تهران چشم به جهان گشود. او پس از دریافت مدرک دیپلم به خدمت مقدس سربازی در نیروی هوایی ارتش رفت. مهدی دفاع را وظیفه خود میدانست به همین جهت پس از اتمام دوره خدمت نیز به عنوان بسیجی در مناطق عملیاتی ماند. او پس از 52 روز ماموریت در سقز سرانجام در 5 بهمن 63 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید در قطعه26 بهشت زهرا به خاک سپرده شد. مادر شهید مهدی خندان نیز سال 93 به فرزند شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها