رئیس ستاد اقامه نماز :

زنان برای رفع مشکل بد حجابی اتاق فکر تشکیل دهند

رئیس ستاد اقامه نماز در مراسم اختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی گفت: گسترش اقدامات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف الزامی است و ترویج این فرهنگ نیازمند مشارکت همگانی می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ - 13July 2016

زنان برای رفع مشکل بد حجابی اتاق فکر تشکیل دهند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در مراسم اختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی اظهار داشت: ضرورت آموزش همگانی در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب احساس می شود و فقط وظیفه نیروی انتظامی مبارزه با بدحجابی نیست بلکه سازمان ها و نهادهای دیگر نیز باید در این امر مشارکت کنند.

وی همچنین گفت: ترکیب دختر و پسر در دانشگاه ها ضرر علمی دارد و باعث از بین رفتن تمرکز در دانشگاه ها می شود. باید تدبیری اندیشیده شود تا دانشگاه ها برای دختران و پسران به صورت مجزا کلاس ها را تشکیل دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر تشکیل اتاق فکر در حوزه زنان گفت: باید خانم های انقلابی و تحصیل کرده اتاق فکری تشکیل دهند و در خصوص حجاب و موانع آن، بررسی و کار کارشناسی کنند.

قرائتی گفت: اگر زنان به لحاظ حجاب در جامعه آزاد باشند یعنی حجاب را رعایت نکنند علاوه بر ایجاد مسائل روانی در جامعه نهایتا منجر به اختلاف در خانواده و طلاق می شود.

وی همچنین انجام فعالیت های فرهنگی در مقوله حجاب را ضروری دانست و گفت: مسئله حجاب باید از کودکی و دوران پیش دبستانی در مدارس ترویج و تشویق شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اسلام به زن نگاه ارزشی دارد و در قرآن کریم حجاب را وسیله ای برای سالم نگه داشتن جامعه از انواع انحرافات اعلام کرده و آیات و روایاتی به صورت مساوی برای زن و مرد آمده است.

حجت الاسلام قرائتی یکی از عوامل بی حجابی زنان را سهل انگاری مردان دانست و گفت: لازم است مکان هایی برای زنان در نظر گرفته شود تا آنان به راحتی بتوانند در جامعه به ورزش و مسائل فرهنگی و ... بپردازند.

وی همچنین گفت: برای مبارزه با بدحجابی باید روش ها و شیوه هایی به کار ببریم که در آن کار کارشناسی شده باشد و در نهایت درصد موفقیت آن را بررسی کنیم.

حجت الاسلام قرائتی گفت: از طرفی سوال پیش میآید که اتاق بازرگانی در خصوص مسئله حجاب چه کاری انجام داده است زیرا مصرفکنندگان چادر در ایران هستند اما کارخانه و تولیدکنندگان آن در خارج است.

مسئول ستاد اقامه نماز با اشاره به بودجهای که برای حجاب اختصاص داده شده است، عنوان کرد: قانون حجاب تازه سال پیش در مجلس مطرح شد.

قرائتی همچنین در خصوص جایگاه زن خاطر نشان کرد: زن خلیفه خدا است زیرا اسلام میگوید زن ارزش دارد و هر کس آن را بخواهد باید بهای آن را بدهد.

وی در پایان از تمامی سازمان ها و نهادها خواست تا در امر مبارزه با بدحجابی با نیروی انتظامی همکاری کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار