لاریجانی:

باید از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید حمایت شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی در کشور گفت: باید به صورت مطلوب از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش تولید حمایت تا علاوه برحفظ اشتغال به رشد اشتغال زایی بیشتر نیز کمک شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ - 14July 2016

باید از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید حمایت شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی افزود: با بخشنامه ها می توان بخش های تولیدی کشور را تقویت کرد تا فشار به تولید وارد نشود؛ البته بخشی از مشکلات صنایع کشور به تحریم ارتباطی نداشته بلکه به دلیل مسائل اقتصادی در کشور بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین اجتماعی برای کشور یک امر ضروری است، گفت: بخشودگی و تقسیط بدهی تولیدکنندگان توسط سازمان تامین اجتماعی می تواند در حمایت از تولید موثر باشد.

لاریجانی تصریح کرد: باید منابع مالی لازم برای آینده تامین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و به راهکارها در این رابطه رسیدگی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درشرایط رکود در بسیاری از کشورها بخشی از مالیات تولیدکنندگان معاف می شود، گفت: در خصوص حمایت از تولیدکنندگان می توان در بحث هایی مانند معوقات بانکی و اخذ مالیات بخشودگی هایی اعمال کرد و حتی در این رابطه می توان بدهی های تولیدکنندگان را تقسیط کرد.

وی ادامه داد: اشخاص و کارفرمایان خوش حساب باید تشویق شوند و نکته دیگر اینکه یکی از دغدغه های تمامی مسئولان باید رونق بخش تولید باشد.

لاریجانی افزود: احساس می شود در سازمان تامین اجتماعی در چند سال اخیر حرکت تکاملی و عقلانی برای پیشرفت انجام شده است، البته این سازمان با چالش هایی مانند موضوع بدهی سهم دولت به سازمان تامین اجتماعی روبه رو است که باید مورد توجه قرار گیرد و برای روش تامین منابع مالی در این رابطه باید پیشنهادهای کارشناسی بررسی شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در بخش کهک استان قم بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) تاسیس شده، ضرورت دارد سازمان تامین اجتماعی به مشکلات بیمه ای بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان رسیدگی کند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار