گناه مردم چیست که زبان کیارستمی را نمی‌فهمند / چطور می‌شود نظام برای کیارستمی بزرگداشت بگیرد اما دوست‌اش نداشته باشد

هنرمندی مثل کیارستمی سرمایه‌ای برای کشور بود که خودش قدر این موقعیت را نداست و ترجیح داد که آثارش را در خاک دیگران بسازد این مطلقا قصوری را متوجه نظام و دولت نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ - 16July 2016

گناه مردم چیست که زبان کیارستمی را نمی‌فهمند / چطور می‌شود نظام برای کیارستمی بزرگداشت بگیرد اما دوست‌اش نداشته باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، برای دیدن درست یک مسئله باید آن را همه جانبه نگاه کرد تا آن را فهمید و حل کرد. راز موفقیت کیارستمی در بعد جهانی به این برنمیگشت که زبان او را همه میفهمیدند جز مردم کشورش. اشتباه این جاست زبان او را فقط جشنواره روهای شبه روشنفکر میفهمیدند و مدیران جشنوارهها تا با راه دادن فیلمی از کیارستمی در ویترین هرسالهشان جنسشان جور باشد.

در برنامه شب گذشته هفت که به سینمای کمدی اختصاص داشت ـ مگر داریم؟ ـ بهروز افخمی به سنت دیرینه برای عزیز از دست رفتهای که جهانی بود، بزرگ بود، قدر ندیده بود و نسل جوانی که تازه دارد میفهمد چه کسی را از دست داده و تازه فهمیده نام کارگردان بین المللیاش عباس کیارستمی است مرثیه خاونی میکرد.

حرفهایی زد که ذهن و فکر آدم را درگیر میکند. متوجه شدیم هرکسی با عباس کیارستمی مخالف باشد سیاست زده و نابلد و بیسواد است. وقتی جوان فرانسوی کیارستمی را بهتر از من میشناسد گناه از من نیست که این فیلمساز در خاکش نماند. این جوان فرانسوی که عکس کیارستمی روی رود سن رها میکند حاضر است «ژان لوک گدار» را با «کیارستمی» عوض کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار