امام جمعه بوشهر:

دشمن در پی محدودکردن و حذف شورای نگهبان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان در پی تضعیف، محدود کردن و حذف شورای نگهبان هستند.
کد خبر: ۹۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ - 17July 2016

دشمن در پی محدودکردن و حذف شورای نگهبان است

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جمع مسئولین و کارکنان دفتر شورای نگهبان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شورای نگهبان و تشکر از زحمات این دفتر در سال گذشته به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، گفت: شورای نگهبان همانطور که از نام آن مشخص است، شورایی است که به منظور حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حیث وجودی شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت و هدایت است، افزود: شورای نگهبان هم بر فضاها و هم در عرصه انتخابات نظارت می کند و در هر دو فضا بعد از نظارت، هدایت می کند. محصول کار شورای نگهبان صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه های نظری و عملی است.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه، موضوع انتخابات و تأیید صلاحیتها و سلامت انتخابات و همچنین نظارت بر عرصه قانونگذاری و انطباق آن با قوانین شرع و قانون جمهوری اسلامی ایران را از ارکان جدی شورای نگهبان دانست و وظایف این شورا را بسیار مؤثر و مهم معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شورای نگهبان یک شورای پر برکت، مؤثر و حافظ نظام در دو عرصه قانونگذاری و حضور افراد در عرصههای انتخاباتی است. هماینک تمامی دشمنان ایران اسلامی در طراحی خود، در پی تضعیف، محدود کردن و حذف شورای نگهبان هستند.

وی ادامه داد: دشمنان چون میدانند؛ تا این شورا وجود دارد قوانین خلاف قانون اساسی و اسلام تصویب نمیشود و نمیتوانند در عرصه انتخابات، افراد مورد نظر خود را در مراکز تصمیمسازی و تصمیمگیری وارد کنند، لذا با برنامهریزیهای مختلف در صدد تضعیف و تخریب این نهاد قانونی و مقدس بر آمدهاند.

حریم شورای نگهبان حفظ شود

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون این فشار بر روی شورای نگهبان وجود داشته، افزود: همواره امام راحل عظیمالشأن و پس از آن مقام معظم رهبری مدافع شورای نگهبان بودهاند؛ چرا که وجود شورای نگهبان، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: به همین جهت باید شورای نگهبان تقویت، حمایت، صیانت، حراست و حریم آن حفظ شود. تضعیف شورای نگهبان به معنای تضعیف نظام، تضعیف رکن حاکمیتی در دو عرصه انتخاباتی و تصویب قوانین در نظام، تضعیف تمامی آرمانها و ارزشهای انقلاب و عملی غیرمنطقی و نشان از عدم بصیرت و دشمنی با انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: حمایت و تقویت شورای نگهبان نشان از بصیرت سیاسی، دیانت، انقلابی بودن و پایداری بر آرمانها و ارزشهای انقلاب است.

آیتالله جنتی نماد شورای نگهبان و از افتخارات نظام است

وی با بیان اینکه دشمنان گاهی بهصورت کلان شورای نگهبان و گاهی نیز شخصیتهای آن مانند آیتالله جنتی را تحت فشار قرار میدهند، افزود: آیتالله جنتی نماد شورای نگهبان و شخصیتی است که واقعاً ولایتمدار، فاضل، عالم، بصیر، جهادگر، انقلابی و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آیتالله صفایی بوشهری حمایت از شورای نگهبان در فضاهای ملی و استانی را همواره بر خود واجب دانست و تأکید کرد: به همان مقیاس در فضای ملی باید در فضای استانها نیز از دفاتر شورای نگهبان حمایت شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار