دبیر روز استان اردبیل:

باغ موزه مفاخر اردبیل ساخته می‌شود

دبیر روز استان اردبیل گفت: باغ موزه مفاخر استان اردبیل دوم مرداد همزمان با هفته گرامیداشت روز استان اردبیل کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ - 17July 2016

باغ موزه مفاخر اردبیل ساخته می‌شود

به گزارش دفاع پرس از اردبیل ، توحید دلاورقوام در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: با تدبیر و کمک عدهای از دلسوزان فرهنگ، تاریخ و مدنیت استان اردبیل از سالها پیش روز اردبیل پایهگذاری شد اما به دلایل مختلف در چند سال گذشته این نامگذاری مورد غفلت قرار گرفت اما دو سالی است که با دایر شدن دبیرخانه روز اردبیل فعالیتها و برنامههای منسجمی در این هفته برگزار میشود.

وی تصریح کرد: امسال برخلاف سالهای گذشته و با تاکید استاندار اردبیل با ترکیبی جدید دبیرخانه روز استان اردبیل برنامهها، فعالیتها، تصمیمگیریها و تصمیمسازیهای خود را با همکاری نهادهای غیردولتی آغاز کرد تا با دخالت دادن این تشکلهای مردم نهاد زمینهای فراهم آید تا برنامههای این هفته به صورت عمومی و فراگیر با مشارکت تأثیرگذار این تشکلها برگزار شود.

دبیر روز استان اردبیل ضرورت مردمی شدن این جریان نوپا، تقویت و توسعه برنامههای روز استان اردبیل را یادآور شد و گفت: همچنان معتقدیم این جریان نوپا باید تقویت شود تا با رفع ایرادات و اشکالات شکلی و محتوایی آن بتوانیم به نقطه ایدهآل در طول مسیر دست پیدا کنیم.

دلاورقوام افزود: از دی ماه سال گذشته مرتب جلسات ستاد گرامیداشت روز استان اردبیل برگزار شد و ما با استفاده از ظرفیت همه دستگاههای فرهنگی و دلسوزان این استان و چهرههای تأثیرگذار سعی کردیم تا برنامهریزی مدونی را برای این هفته انجام دهیم که امیدواریم با همراهی رسانهها بتوانیم در این هفته چهره تاریخی، فرهنگی و مدنیت استان اردبیل را نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا در اذهان عموم مردم به ویژه افکار عمومی علل و عوامل نامگذاری روز اردبیل به خوبی تبیین شود تا همه بدانند ما از سر ذوقزدگی و بدون دلیل چهارم مردادماه را به عنوان روز استان اردبیل نامگذاری نکردیم بلکه با تعریفی که از تاریخ و تمدن اردبیل وجود دارد، باید همگان بدانند که روز اردبیل همان روز ایران است چرا که اردبیل حق بزرگی بر گردن این مرز و بوم دارد چرا که خاندان شیخ صفیالدین در توسعه و ترویج شیعه و همچنین بلوغ فکری، فرهنگی و معنوی این سرزمین نقش بیبدیلی را انجام دادند.

دلاورقوام اضافه کرد: ما امیدواریم به تدریج برنامههای هفته استان اردبیل به شکل فراگیر و با یک قوام و دوام مستمر اجرایی و عملیاتی شود تا با ثبت ملی روز استان اردبیل بتوانیم در سالهای آینده برنامههای متنوع و گستردهتری را برگزار کنیم.

وی به برنامههای اجرایی در هفته گرامیداشت روز استان اردبیل از دوم تا هشتم مردادماه اشاره کرد و ادامه داد: در اولین روز شاهد افتتاح نمایشگاه سنگهای قیمتی در محل نگارخانه خطایی اردبیل میشویم که با توجه به اهمیت این موضوع در جذب گردشگران کارگاه جواهرسازی زنده به مدت 10 روز در نگارخانه خطایی دایر میشود.

دلاورقوام در ادامه گفت: دیدار اعضای ستاد اجرایی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در روز دوم مردادماه و همچنین کلنگزنی باغ موزه مفاخر اردبیل با همراهی خوب شهرداری اردبیل در اولین روز گرامیداشت هفته استان اردبیل به انجام میرسد.

دبیر روز استان اردبیل افزود: در باغ موزه مفاخر که در محوطه اطراف تپه نادری اردبیل اجرایی میشود، قرار است پیکره 10 تن از مفاخر اردبیل به نمایش گذاشته شود تا ما به چهرههای تأثیرگذاری که در اعتلای این مرز و بوم نقش بیبدیلی داشتند، همواره افتخار کنیم.

وی به برپایی کارگاه گرافیک با حضور چهرههای برجسته گرافیک استان و با موضوع تهیه و تدارک پوستر روز اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: رونمایی از کتاب و تدارک برنامههای متنوع برای کودکان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین روز هفته استان اردبیل برگزار میشود.

دلاورقوام بیان کرد: چهارم مرداد برنامه اصلی گرامیداشت روز استان اردبیل برگزار و شب نیز برنامه موسیقی برگزار میشود تا علاقمندان بتوانند از این برنامه که در مجموعه فدک برگزار میشود، استفاده کنند.

رئیس دبیرخانه روز استان اردبیل تصریح کرد: پنجم مردادماه در کنار دیدار اعضای ستاد اجرایی با خانواده معظم شهید مدافع حرم هاشم دهقانینیا، شاهد اعطای نشان اردبیل به این چهره ماندگار میشویم و جشن مردمی شهرداری اردبیل نیز در شورابیل برگزار میشود.

وی اضافه کرد: ششم مرداد همایش قزلباشان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده و در نگارخانه خطایی سمپوزیوم نقاشی و رونمایی از تندیس ابوسعید اردبیلی از چهرههای عرفانی اردبیل را شاهد میشویم.

دلاورقوام به برگزاری شب شعر در صحن مجموعه جهانی شیخ صفیالدین اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: در صورت موافقت استاد نادر الهی از ادبا و شعرای مشهور آذربایجان این برنامه با عنوان الهی گئجهسی در محوطه اصلی بقعه جهانی شیخ صفیالدین اردبیلی برگزار میشود.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محل موزه صنایع دستی اردبیل و همچنین برگزاری همایش نکوداشت خادمان فرهنگی استان در اعطای نشان به سه چهره تأثیرگذار و نخبه و فرهنگی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: جمعه هشتم مردادماه همایش پیادهروی دور دریاچه شورابیل در گرامیداشت روز استان اردبیل برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها