تقویم روزهای مظلومیت آبادان مرور می‌شود

«هاجر پورواجد» بعد از نوشتن کتاب موفق «تو هنوز اینجایی»، با همکاری انتشارات «روایت فتح» در حال نگارش «روزگار آبادان» است.
کد خبر: ۹۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ - 18July 2016

تقویم روزهای مظلومیت آبادان مرور می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، هاجر پورواجد همسر شهید «حسین امینیامشی» از نویسندگان حوزه دفاع مقدس است که سال گذشته کتاب «تو هنوز اینجایی» را بر اساس زندگی مشترکاش با این شهید به رشته تحریر درآورده که توسط «بنیاد نهج البلاغه» منتشر شده است.

پورواجد در گفتگو با دفاع پرس گفت: کتاب «تو هنوز اینجایی» را سال پیش نوشتم؛ که همین کتاب سبب آشنایی من با «روایت فتح» شد و زمینه نگارش کتابی درباره آبادان بهوجود آمد.

همسر شهید «امینی امشی» درباره کتاب «تو هنوز اینجایی» گفت: این کتاب به زندگی شهید از زمان تولد، تحصیل و سربازی میپردازد و در ادامه آن به ماجرای خواستگاری ایشان از من و ازدواجمان میپردازد. شهید «امینی امشی» از کارگران کفش ملی بود که در سال 63 برای اولین بار به جبهه رفت؛ که در اوایل از فعالیتهای ایشان خبر نداشتم؛ تا اینکه در عملیات کربلای در شلمچه به شهادت رسیدند.

«پورواجد» در مورد دومین کتابش گفت: کتابی که الان مشغول کار روی آن هستم «روزگار آبادان» نام دارد که شامل خاطراتی از مردم این شهر است. این خاطرات بر اساس مجموعه جزواتی بود که روایت فتح در اختیار من گذاشت. این جزوات حجم بسیار زیادی داشت و با توجه به اینکه من فقط به دنبال خاطراتی بودم که به آبادان مربوط میشد، حجم کتاب زیاد نخواهد بود.

نویسنده «روزگار آبادان» در ادامه گفت: این کتاب خاطرات قبل از جنگ و دوران جنگ و اتفاقات مربوط به حصر آبادن را شامل میشود. البته روایات از حمله دشمن به شهر آبادان متفاوت است؛ اما اصل واقعه یکی است و قرار است برای تکمیل شدن این خاطرات سفری به آبادان داشته باشم؛ تا کار نهایی و گلچین خاطرات انجام شود؛ البته ممکن است تعداد این خاطرات به 80 خاطره برسد؛ که امیدوارم بعد از سفر به آبادان و کارهای پایانی آن را به روایت فتح تحویل بدهم؛ تا مراحل فنی و درنهایت انتشار آن انجام شود.

هاجر پورواجد در پایان گفت: کار دیگری که در حال انجام آن هستم کار روی کتابی است در مورد شهید «مرتضی کریمی» از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم، که در «خان طومان» به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار