مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز موسسات قرآن و عترت برگزار شد

مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز موسسات قرآن و عترت صبح امروز دوشنبه ۲۸ تیر ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی قره شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن کشور و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ - 18July 2016

مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز موسسات قرآن و عترت برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر  دفاع پرس،حشمتی در این مراسم گفت: امروز آغاز راه اندازی سامانه صدور مجوز موسسات قرآن و عترت است. همچنین دو موسسه سازمان دارالقرآن کریم و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور ادغام شده است. حدود دو سال قبل شورای توسعه فرهنگ قرآن مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه کل مجوزات موسسات قرآنی از یک محل صادر شود قبلا هم سازمان تبلیغات اسلامی، هم وزارت ارشاد و هم بعضی نهادها مثل حوزه های علمیه و اوقاف و حتی وزارت کشور این مجوزها را صادر می کردند.

وی افزود: با این مصوبه موظف شده ایم یک موسسه وظیفه صدور مجوز موسسات را برعهده بگیرد. از زمان تشکیل این هیات تاکنون دقیقا ۳۶ جلسه برگزار شده بود و یک هیات ۹ نفره از وزارت ارشاد، معاونت قرآن و عترت و مدیرکل موسسات قرآنی و در مجموع ۹ نفر در این هیات انتخاب شدند که بنده به عنوان رئیس این هیات و آقای قره شیخ لو به عنوان دبیر هیات انتخاب شدند. مجموعا این هیات متشکل از ۹ نفر است. همه کارها ضبط و ثبت شده و به خوبی پیش رفته و آمادگی صدور مجوز موسسات جدید از طریق این سامانه مهیا شده است.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای صدور مجوز از طریق سایت و سامانه، آیین نامه های مختلف انضباطی و اجرایی تصویب شده است. مقداری اختلاف در ادغام این دو موسسه بود که آنها هم برطرف شد و بنابراین هیات هر استان یک اتحادیه ثابت دارد که در هر استانی یک اتحادیه استانی خواهیم داشت. اعضای هیات، اعضای این اتحادیه ها را انتخاب می کنند و چندگانگی ها یا دوگانگی های این موسسات قرآنی برطرف می شود.

قره شیخ لو هم در این مراسم اظهار کرد: از تمام عزیزانی که در یکپارچگی و همسان سازی موسسات قرآنی کمک کردند، تشکر ویژه دارم. مخصوصا از دبیرخانه سازمان دارالقرآن که سعی زیادی در تنظیم اساسنامه ها داشت و ۳۶ جلسه برگزار کرد. آیین نامه های جدید در این سامانه تعبیه شده است و استانها را به دو بخش تقسیم کرده یک بخش تا پایان تیر و یک بخش تا پایان مرداد برای صدور مجوز اقدام می کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۵۲ موسسه هستند که هنوز مجوز دائم خود را نگرفته اند. تمام موسساتی که قبلا از جاهای مختلف مجوز داشتند باید از این هیات مجوز جدید بگیرند تا یک همسان سازی و یکپارچه سازی اتفاق بیفتد و دستگاه های دیگری که قبلا مجوز صادر میکردند، دیگر نباید مجوز صادر کنند. همه مجوزها توسط این هیات صورت میگیرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار