در دیدار رئیس کمیسیون دفاع مجلس مشاوران ژاپن؛

بروجردی: دوران پسابرجام رونق صنعت و اقتصاد ایران و ژاپن را فراهم می کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس کمیسیون دفاع و امور خارجی مجلس مشاوران ژاپن بر استفاده از ظرفیت بخش های صنعتی و اقتصادی ایران و ژاپن در دوران پسابرجام تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ - 18July 2016

بروجردی: دوران پسابرجام رونق صنعت و اقتصاد ایران و ژاپن را فراهم می کند

به گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس،علاءالدین بروجردی بعدازظهر امروز -دوشنبه- در دیدار «ماساهیسا ساتو» رئیس کمیسیون دفاع و امور خارجی مجلس مشاوران ژاپن با اشاره به سابقه تاریخی روابط میان ایران و ژاپن گفت: علی رغم فاصله جغرافیایی، مشترکات فراوانی میان دو کشور وجود دارد که بستر مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقصادی و فرهنگی به ویژه مراودات پارلمانی فیمابین را فراهم کرده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه رشد افسارگسیخته تروریسم را تهدیدی برای تمام کشورهای جهان دانست و افزود: بایستی با همکاری های امنیتی و اطلاعاتی کشورها با یکدیگر به ویژه میان ایران و ژاپن و محدود کردن امکانات مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی به عمر این گروه ها پایان داد.
وی با اشاره به بحران در سوریه خاطرنشان کرد: تحلیل و اطلاعات نادرست برخی کشورهای منطقه به آمریکا و همپیمانان اروپایی شان و آموزش و اعزام تروریست ها در این کشورها سبب افزایش ناامنی در منطقه و سوریه گردیده است.


بروجردی تصریح کرد: تنها راه حل سوریه برگزاری مذاکرات سوری و اجازه تصمیم گیری ملت سوریه برای سرنوشت خود می باشد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس چشم انداز همکاری ها را خوب توصیف کرد و افزود: در دوران پسابرجام فرصت های فراوانی در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی برای ایران و ژاپن فراهم شده است که باید با سرمایه گذاری های مشترک از آنها برای تامین منابع دو ملت بهره گرفت.

**ایران کشوری باثبات در منطقه ای پرآشوب است


«ماساهیسا ساتو» رئیس کمیسیون دفاع و امور خارجی مجلس مشاوران ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، ایران را کشوری باثبات در منطقه ای پرآشوب خواند و گفت: دولت و مجلس ژاپن برای توسعه و گسترش مراودات در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با ایران اهمیت ویژه ای قائل هستند.


او با ابراز تاسف از بحران موجود در منطقه به ویژه در سوریه افزود: گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه باعث عدم امکان سرمایه گذاری و آوارگی صدها هزار نفر از مردم سوریه شده است.
ساتو افزود: ژاپن در طول مدت بحران سوریه کمک های انسان دوستانه فراوانی برای مردم سوریه ارسال کرده است.


به گزارش خانه ملت،رئیس کمیسیون دفاع و امور خارجی مجلس مشاوران ژاپن در پایان بر تبادل تجربیات و همکاری های امنیتی میان ژاپن و ایران در امر مبارزه با تروریسم و بر لزوم رشد و توسعه همکاری های دوجانبه و بین المللی فیمابین تاکید کرد.

«ماساهیسا ساتو» رئیس کمیسیون دفاع و امور خارجی مجلس مشاوران ژاپن روز گذشته پس از ورود به تهران با محمدجواد ظریف دیدار کرد.


وی امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و درباره مناسبات دو کشور و گسترش روابط پارلمانی گفت و گو کرد.

نظر شما
پربیننده ها