وزیر اطلاعات:

در حوزه اختلاس و سرقت های کلان ورود پیدا کردیم/ تمامی فعالیت‌های تروریستی و ضد انقلاب با حساسیت رصد می‌شود

وزیر اطلاعات گفت: تمامی حرکات و فعالیت‌های تروریستی و ضد انقلاب با حساسیت و جدیت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد و با آنان برخورد شده است.
کد خبر: ۹۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ - 19July 2016

در حوزه اختلاس و سرقت های کلان ورود پیدا کردیم/ تمامی فعالیت‌های تروریستی و ضد انقلاب با حساسیت رصد می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دیدار با آیتالله علمالهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد گفت: در حوزه مفاسد کلان هر جا دولت خلافی دیده، بلافاصله اقدام شده و اثر لازم را هم در پی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در مبارزه با مفاسد، مسئولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را بر عهده داریم و مباحث جزئی تر بر عهده دستگاههای دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاههای مشابه است.

وزیر اطلاعات گفت: در این حوزه تاکنون هزاران هکتار از زمینهای متعلق به بیت المال که مورد تعدی و تعرض قرار گرفته بود شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی از تصرف خارج و به بیت المال بازگردانده شده است.

وی افزود: در حوزه اختلاس هایی که زمینه سازی شده بود و سرقت های کلان نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند.

علوی ادامه داد: تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست؛ بلکه گاه خلاف عرف است؛ چنانکه مواردی از حقوق های نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت، اما خلاف عرف است و باید با آنها نیز برخورد شود.

وی گفت: در این میان باید برخورد به گونه ای صورت گیرد که اذهان عموم جامعه نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران تخریب نشود.

وزیر اطلاعات افزود: این وزارتخانه در هر عرصهای که وظیفه ذاتی آن بوده و ورود کرده، به بهترین نحو اقدام کرده و عملکرد درخشانی داشته است.

وی ادامه داد: نیروهای این مجموعه مجاهدانه و با اخلاص تمام در خدمت به نظام و ملت تلاش می کنند و با وجود پییچیدگیهای عملکردی در این حوزه و مسائل مربوطه، خدمات موثر آنان بر همه مشهود است.

علوی گفت: در این راستا تا به امروز تمامی حرکات و فعالیتهای ضدنظام و تروریستی با حساسیت و جدیت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد شده و در سایه الطاف خداوندی و رشادتهای صورت گرفته تمامی گروهها، جریانها و افراد با انگیزه های تروریستی، شناسایی و با آنان برخورد شده است.

وی در ادامه به عملکرد وزارت اطلاعات در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز اشاره و بیان کرد: در این حوزه بسیار حرفهای، بیطرفانه و با رعایت مصالح نظام و حقوق مردم عمل شد.

وزیر اطلاعات افزود: در این دوره تلاش شد تخریب، تقابل و تعارض افراد و نامزدها و گروههای سیاسی به حداقل ممکن برسد و نتیجه این تلاش نیز حاکم شدن نشاط سیاسی به جای التهابات سیاسی ناشی از این تخریبها بود.

وی گفت: بر اساس عقلانیت امور پیگیری شد؛ بهویژه در حوزه بررسی صلاحیتها که برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت؛ لذا سعی کردیم هر دوی این حقوق حفاظت شود.

علوی افزود: این عملکرد کاملا خالصانه و برای رضای خدا با رعایت مصالح نظام بود؛ از این رو هیچ موردی از گلایه در بحث عملکرد وزارت اطلاعات در این حوزه نداشتیم و همچنین در حوزه امنیت انتخابات نیز به بهترین نحو عمل شد.

امام جمعه مشهد هم در این دیدار گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در مقابله با جبهه گسترده ای که در مقابل نظام قرار گرفته از قدرت و ایستادگی بی نظیری برخوردار بوده و هستند.

آیتالله علم الهدی افزود: این قدرت هم ناشی از آن است که نیروهای این مجموعه برای رضای خدا گام برمیدارند و وقتی کار برای خدا باشد قدرت خداوند در حمایت و پیشرفت کار قرار میگیرد.

وی همچنین به عملکرد خوب وزارت اطلاعات در موضوع انتخابات اشاره و بیان کرد: افرادی که در عرصه انتخابات اقدامات ناشایست، فحاشی و تخریب علیه دیگران را اعمال می کنند، بهطور قطع خود بیش از هر کسی از این اقدامات آسیب میبینند.

امام جمعه مشهد همچنین از تلاشهای وزارت اطلاعات در حفظ امنیت، سلامت جامعه و حفاظت از نظام قدردانی کرد.

نظر شما
پربیننده ها