محکومیت جنایت ارتش هند توسط جامعه اهل سنت تایباد

مولوی غلام نبی توکلی ضمن محکومیت جنایات ارتش هند، گفت: کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی باید اعتراض خود را نشان دهند و شورای امنیت را وادار به برگزاری نشستی در این رابطه کنند تا اینکه قطعنامه­‌ای بر محکومیت دولت و ارتش هند صادر شود.
کد خبر: ۹۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ - 19July 2016

محکومیت جنایت ارتش هند توسط جامعه اهل سنت تایباد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد در گفتگویی با اشاره به تحولات منطقه کشمیر اظهار داشت: قضیه کشمیر یکی از قضایای پیچیده جهان اسلام است که متأسفانه در رابطه با این مسئله تا بحال همه مسلمانها بخصوص کنفرانس اسلامی و انجمن­های اسلامی سکوت کردهاند.

وی با اشاره به اینکه هندوهای افراطی و ارتش هند از رفتن مسلمانها به مساجد و عبادتگاهشان جلوگیری میکنند، ادامه داد: در کشمیر ارتش بیرحم هند به مسلمانهایی که خواهان آزادی دینی هستند حمله و قتل عامشان می­ کند.

مولوی توکلی تصریح کرد: کشتن یکی از بزرگان منطقه کشمیر باعث این حرکت انقلابی شده است و مردم برای تظلم خواهی و احقاق حق خودشان و محاکمه مسببین آن، به میدان آمدند اما متأسفانه ارتش هند بروی آنها اسلحه کشید و آنها را به گلوله بست که اینکار باعث کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانهای کشمیر شد.

محکومیت کشتار مسلمانان کشمیر

امام جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد: ما جامعه اهل سنت تایباد این حرکت ارتش هند را محکوم می­کنیم و از دولت هند تقاضا داریم هرچه زودتر به این قضیه پایان دهد و مسلمانهای کشمیر را در اجرای احکام دینیشان آزاد بگذارند.

پاکستان که خود را حامی مردم مسلمان کشمیر می ­داند چرا سکوت کرده است

وی عنوان کرد: از دولت پاکستان هم که همسایه کشمیر است گلایه داریم که در برابر این امر سکوت کرده و هیچ اعتراضی به ارتش هند نکرده است. در حالی که خود را حامی مردم مسلمان کشمیر می ­داند اما در جلوی چشمانشان صدها مسلمان کشته می­ شوند و اینها هیچ عکس العملی از خود نشان نمی­ دهند.

مولوی توکلی تأکید کرد: سکوت پاکستان این را می­ رساند که دست آمریکا، اسرائیل، انگلیس و کسانیکه دشمن اسلام و مسلمین هستند و می­ خواهند مسلمان ها زیر یوق استعمار باشند در کار است.

وی اضافه کرد: حمایت این قدرتها از کشتار مسلمانان باعث شده است تا حکومتهای اسلامی مثل حکومت پاکستان و کنفرانس اسلامی در این قضیه سکوت کنند که این باعث ناراحتی مسلمانهای آزاداندیش در جهان شده است.

وی تصریح کرد: چرا در حیاط خلوت پاکستان برای کشمیر آزاد، این مسائل پیش بیاید اما حکومت پاکستان هیچ عکس العملی از خود نشان ندهد؟

امام جمعه اهل سنت تایباد یادآور شد: در فرانسه اگر یکی دو نفر کشته شوند داد همه مجامع بین المللی بخصوص سازمان ملل در می­آید اما در کشمیر صدها بیگناه کشته شدهاند ولی هیچ حرکت و اعتراضی از جانب سازمان ملل نسبت به این قضیه نشده است. چراکه آنها طرفدار افراد بی دین و غیر مسلمان هستند و میخواهند مسلمانان از بین بروند.

حکومت های آزاد اندیش، باید به کشتار مسلمانان کشمیر اعتراض کنند

وی خطاب به کشورهای اسلامی جهان گفت: حکومت های آزاداندیش، باید به این جنایت اعتراض کنند. نیاز است کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی بخصوص در سازمان ملل اعتراض کنند و شورای امنیت را وادار کنند به برگزاری نشستی در این رابطه کنند تا اینکه قطعنامه­ ای بر محکومیت دولت و ارتش هند صادر شود.

مولوی توکلی با اشاره به سکوت دستگاه دیپلماسی ایران گفت: متأسفم که در این قضیه همه کشورها و حتی دستگاه دیپلماسی ایران هم سکوت کرده است. البته قضیه کشمیر تحت الشعاع کودتای ترکیه قرار گرفته است و همه از کشمیر غافل شده­اند ولی این دلیلی بر سکوت دستگاه دیپلماسی کشور ما نیست. کودتای ترکیه نباید سبب شود تا مسلمانهای مظلوم جهان در زیر شکنجه باشند و کشته شوند و کسی اعتراضی نکند.

امام جمعه اهل سنت تایباد متذکر شد: از روز اول نباید دستگاه دیپلماسی کشور ما سکوت می­ کرد تا کار به اینجا بکشد. چراکه ارتش هندوستان مدت زیادی است که مردم مسلمانان را در کشمیر به شهادت می رساند.

وی در پایان گفت: ریشه اصلی این جنایات، این است که هندی ­های افراطی ضد اسلام هستند و نمی خواهند که مسلمانها در هندوستان آزاد باشند. آنها برای تضعیف اسلام و مسلمین و اینکه مسلمانان آنجا نتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند و یا اینکه ابراز موجودیت کنند این کشتار را به راه انداخته اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار