فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد:

موج‌های ناامنی مرزی دفع می‌شوند

سردار محمدعلی جعفری با اشاره به شرایط کشورهای منطقه گفت: هدف بیشتر این حرکات ضداسلامی و تروریستی در منطقه مقابله با ایران و موج بیداری است.
کد خبر: ۹۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ - 20July 2016

موج‌های ناامنی مرزی دفع می‌شوند

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه عصر امروز طی سخنانی در دومین اجلاس سراسری عفاف، عزت و عشق در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: این حرکت الهی و انقلابی که حدود نیم قرن آغاز شده بر اساس یک آیه از قرآن و حرکت یک مرد بزرگ در عمل به آن آیه بوده است.

وی با اشاره به آیه مذکور اظهار کرد: بر اساس این آیه خداوند به مومنین نصیحت کرده که در راه خدا قیام و حرکت کنند چه یک نفر باشند چه دو نفر. در واقع تکلیف براساس این آیه قیام در راه خداست. نکته دیگر آنکه باید برای هر کاری و پیش از انجام آن اندیشه کرد اما بر اساس آیه مذکور نباید برای ادای تکلیف ملاحظه داشت.

سردار جعفری با اشاره به حرکت انقلابی امام خمینی (ره) تاکید کرد: اگر امام خمینی (ره) میخواست ملاحظات دیگران را انجام دهد این انقلاب شکل نمیگرفت و بر اساس این آیه اسلام و نهضت بزرگ اسلامی برپا نمیشد.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه مردم مومن انقلابی پشت سر حضرت امام لبیک گفتند و انشاءالله تا پایان کار خواهند ایستاد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند بر اساس سنت خود مومنان را آزمایش خواهد کرد، افزود: بر اساس آیات دوم و سوم سوره عنکبوت هنگامی که مردم ادعای ایمان میکنند خداوند آنها را آزمایش خواهد کرد. خوشبختانه مردم ما تاکنون ثابت کردهاند که از پس این امتحان الهی به خوبی برآمدهاند.

جعفری یادآور شد: خداوند در این آیه می فرماید آیا مردم فکر میکنند همین که بگویند ایمان آوردهایم، رها میشوند و امتحان نخواهند شد. از افتخارات بزرگ ملت ایران این است که از همه این امتحانات سربلند بیرون آمده و هر چه که امروز داریم از همین ایستادگیهای مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: محور انقلاب اسلامی بر اساس همین آیات آغاز شد و ادامه یافت و خوشبختانه در این مسیر بسیار خوب حرکت کرد چرا که این حرکت از دو رکن اصلی یعنی امت و امام یا همان مردم و رهبری برخوردار است. این دو عنصر در این حرکت الهی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام میدهند و به همین دلیل انقلاب اسلامی پیش میرود و این همه عزت برای انقلاب اسلامی در دنیا به وجود آمده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که این حرکت شامل صد در صد مردم نخواهد بود و برخی با آن مخالفند اما اکثریت قاطع مردم پای این ادعا ایستادهاند و امروز به شکلی معجزهوار ما شاهد حفظ و بقای این راه با وجود همه دشمنیهای دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی هستیم.

جعفری با بیان اینکه مردم پشت سر رهبری حرکت میکنند و همه سختیها را تحمل میکنند گفت: مردم پای همه سختیهایی که بر اثر فشارهای اقتصادی و توطئههای مخالفین داخلی انقلاب که نمیخواهند معیشت مردم پا بگیرد، ایستادهاند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در خارج از کشور از وضعیت خوبی برخوردار است عنوان کرد: به عبارتی پرنده انقلاب اسلامی با یک موتور حرکت بیرونی پر قدرت پیش میرود و حرکتش ادامه دارد. زمانی که موانع داخلی این حرکت رفع شود در بعد داخلی نیز انقلاب به فتح سنگرهای خود خواهد پرداخت و در تحقق اهداف خود سرعت میگیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات داخلی اظهار کرد: این مشکلات از جانب مردم و رهبری نیست بلکه از جانب برخی مسئولین است که مانع اصلی این حرکت هستند.

جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تقسیمبندی مراحل تکوین انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری نظام، انقلاب اسلامی را به 5 مرحله تقسیم کرده و فرموده است که ما امروز در مرحله سوم قرار داریم. این سخن را مقام معظم رهبری در جواب ادعای خطرناکی مطرح کردند. کسانی که ادعای اصلاح کردن امور را داشتند آن را مطرح کردند و گفتند انقلاب اسلامی باید متوقف شود چرا که ما پس از انقلاب حکومت تشکیل دادهایم و نظام و انقلاب با هم جمع نمیشوند.

وی اضافه کرد: آنها ادعا دارند که باید فقط به داخل بپردازیم و در منطقه دخالت نکنیم. استکبار در منطقه هر غلطی کرد بپذیریم و به قوانین بین المللی مانند دیگران احترام بگذاریم. این ادعا از 18 سال پیش مطرح شد و از همان روز تاکنون مقام معظم رهبری چفیه خود را که علامت رزم در برابر این تفکر خطرناک است از روی دوش خود بر نداشتهاند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رهبری در این رابطه جوانان را به مصلی فراخواندند و گفتند این چه حرفی است که می زنند. یعنی چه که انقلاب باید متوقف شود. صحبتهای مقام معظم رهبری پس از آن سخنرانی اکثرا حول همین محور است.

جعفری با بیان اینکه ما ادعای ایمان کردهایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد گفت: محور اصلی این حرکت جهاد در راه خداست و در جای جای قرآن نیز در مورد جهاد صحبت شده است.

وی با اشاره به سوره صف عنوان کرد: خداوند در این سوره استراتژی و هدف مومنین را کاملا مشخص کرده و در ابتدای آن از مومنین میپرسد چرا به حرفی که میزنید عمل نمیکنید. مردم ما تا کنون به حرف خود عمل کردهاند و اگر چنین نبود تاوان آن را پس داده بودند و تاکنون دشمنیهای داخلی و خارجی حساب ما را میرسید. به همین جهت است که لطف خداوند شامل ما شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند در این سوره میفرماید کسانی که در راه او صف در صف به جهاد برمیخیزند را دوست دارد. در ادامه هدف دشمنان در این سوره که همانا خاموش کردن نور خداست مشخص شده اما اراده خدا این است که این نور به همت مومنین و با جهاد حفظ شود. در این مسیر مومنین وظیفه دارند با جهاد حرکت کنند.

جعفری ادامه داد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری جهاد تنها به نبرد سخت محدود نمیشود چرا که ما از این مرحله عبور کردهایم و تهدیدهای امنیتی، نظامی و دفاعی را مدتهاست پشت سرگذاشتهایم.

وی ادامه داد: حماسه 8 سال دفاع مقدس موتور اصلی حرکت انقلاب اسلامی بود. این ایستادگی به تنهایی درسی بزرگ برای دیگر ملتها به شمار میرود و دستاورد آن برای ملت ما امنیتی بی نظیر و تاریخی در مرزهای ایران چه در برابر هجوم خارجی و چه در برابر ناامنیهای داخلی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز علاوه بر آمریکا و اسراییل، آل سعود خائن و خیلی از کشورهای منطقه برای ایجاد ناامنی در کشور ما بسیج شدهاند اما همین که موجهای ناامنی به مرزهای کشور نزدیک میشود با موانع دفاعی ما برخورد می کند و دفع میشود.

وی تاکید کرد: آنها حرکت تکفیریها و سلفیها را بسیج کردهاند تا موج ناامنیها به ایران برسد اما یکی از بزرگترین دستاوردهای ما که نتیجه مکر خداوند بر دشمنان است این است که امروز مردم عراق و سوریه با مردم ایران همدل شدهاند.

جعفری این همبستگی را نتیجه ایستادگی مردم توصیف کرد و افزود: چند سالی است که دشمن به بهانه هستهای بسیج شده و فشار اقتصادی را به اوج خود رسانده است اما قطعا ایستادگی مردم ما در این جنگ نیز به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: دشمن هر نوع جنگی که متصور بوده را علیه ما انجام داده است. امروز جنگ فرهنگی را راه انداختند که مقام معظم رهبری بیش از 20 سال است در مورد آن تذکر میدهند اما همچنان بسیاری از مسئولین به این مساله بی توجه هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نبرد در جبهه فرهنگی اگر با پشتیبانی مردم نبود به پیروزی نمیرسید، اظهار کرد: قطعا ما در این عرصه بدون حضور مردم و تشکیل جبهههای فعال و اثربخش مردمی به نتیجه نمیرسیدیم. این یک امتحان الهی است و باید پای آن ایستاد. ما هرچه بخواهیم زودتر به نتیجه برسیم باید عملیات خود را در این حوزه اثربخشتر کنیم.

وی تاکید کرد: تنها راه به نتیجه رسیدن ما رعایت اصول اولیه جهاد است. مقام معظم رهبری در این مورد سه اصل را حرکت جهادی تعریف میکند که نخستین شرط آن اخلاص است. شرط دوم جهاد تلاش و سختکوشی است و شرط سوم آن این است که تلاش و حرکتی با عنوان جهاد شناخته میشود که یا دشمن و یا مخالف داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: این جنگ نرم با مخالفتهای داخلی است و با حرکتهای ضد فرهنگی و دینی صورت میگیرد. به عنوان نمونه برخی دستگاههای رسمی کشور که غرق در ملاحظات هستند مخالف حرکت شما حرکت میکنند و این طبیعی است اما برای حرکت جهادی این 3 شرط لازم است.

وی تصریح کرد: اگر این اصول را رعایت کنیم بدون تردید خداوند راههای خود را به ما نشان خواهد داد. اینکه امروز فرماندهی امنیت عراق به دست یکی از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس ما صورت میگیرد نتیجه نصرت الهی است. باید توجه داشت اگر در جنگ سخت تعداد کمی عملیات موثر نیاز بود در عرصه جنگ نرم صدها و هزاران عملیات لازم است. یکی از این عرصهها عفاف و حجاب خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این جهاد خیلی بزرگتر است و ممکن است سالهای بیشتری نسبت به جنگ سخت طول بکشد. در این مسیر باید برنامهریزیها بلندمدت باشد و سرمایهگذاریها روی کودکان، نوجوانان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: سنین 7 تا 14 سالگی بیشترین میزان اثرپذیری را شامل میشود و باید تلاش ویژهای برای نهادینهکردن عفاف و حجاب صورت گیرد. اگر ما کودکان خود را با قرآن انس دهیم آنها تضمین میشوند.

جعفری تصریح کرد: مشکل بی حجابی از بی غیرتی و بی حیایی است. ما باید روی این دو عامل متمرکز شویم. برخی به اندازه یک خروس غیرت ندارند.

وی اضافه کرد: باید این مساله مطالعه شود که این بی غیرتی از کجا آمده است. شاید این مساله ناشی از لقمههای حرام و رشوهها و فسادها باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها