پرداخت مطالبات ایثارگران از طریق واگذاری سهام

بنیاد شهید و امور ایثارگران از ایثارگران خواسته است با مراجعه به ادارات کل بنیاد در سراسر کشور در تعیین تکلیف نحوه اداره و استفاده از سهام متعلق به خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴ - 07July 2013

پرداخت مطالبات ایثارگران از طریق واگذاری سهام

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید مهدی امینی معاون توسعه و مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت مطالبات ایثارگران حسب تکالیف قانونی از سالیان گذشته به صورت سبد سهام شرکتهای سه گانه نیروگاه دماوند، نیروگاه زاگرس و پتروشیمی خلیج فارس که از بهترین شرکتهای واگذار شده توسط دولت هستند، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری بنیاد و تکالیف مندرج در قانون بودجه سالهای 90 ، 91 و 92 مقرر شد با تقدیم مطالبات ایثارگران از سوی بنیاد و تصویب آن توسط کارگروه دولت متشکل از وزرای دادگستری، اقتصادی و دارایی و معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مطالبات تأیید و به استناد بند 2-3-24 قانون بودجه 1391 برای حسابرسی به سازمان حسابرسی کل کشور ارسال شد و سازمان مزبور با استقرار در بنیاد و پس از فعالیتی پنج ماهه، مطالبات را تا سقف 3437/5 میلیارد تومان تایید و تعیین نموده که پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت دولت، مقرر شد که مطالبات در سقف مزبور از طریق واگذاری شرکتهای سودآور و پربازده پرداخت شود.
 
سید مهدی امینی در ادامه گفت: پس از آن طی رایزنی های فشرده پرحجم بنیاد با سازمان خصوصی سازی تلاش به عمل آمد تا شرکت هایی را به این امر اختصاص دهند که مزیت اقتصادی خوب و مطلوبی را داشته باشند و از جمله شرکت های نیروگاهی دماوند و زاگرس که از جدیدترین نیروگاههای کشور بوده و حداکثر یکسال از عمرمفید آنها گذشته و 25 تا 30 سال بازدهی موثر خواهند داشت، انتخاب شدند.
 
معاون توسعه و مدیریت بنیاد افزود: براین اساس 95درصد سهام نیروگاه دماوند معادل 1512 میلیارد تومان و 100درصد حقوق مالکانه دولت در نیروگاه زاگرس معادل 786 میلیارد تومان و معادل 1100 میلیارد تومان وجوه نقدی حاصل از فروش سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پنج شرکت جزء واگذار خواهد شد.
 
وی همچنین گفت: با توجه به شرایط اختصاصی و تحقق عدالت در پرداخت مطالبات از طریق سهام مقرر شد که مطالبات ایثارگران به صورت سبد سهام شرکتهای سه گانه (نیروگاه دماوند ، نیروگاه زاگرس ، پتروشیمی خلیج فارس ) انجام پذیرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار