در دیدار کارکنان حفظ آثار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان طرح شد؛

خدمت به شهدا میراث برای آیندگان است

نماینده ولی فقیه استان زنجان گفت: قدرت سیاسی و نظامی، آبرو و حیثیتی که هم‌ اکنون به آن می‌بالیم به واسطه ایثارگری رزمندگان و شهدا است لذا خدمت به شهدا میراث برای آیندگان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ - 21July 2016

خدمت به شهدا میراث برای آیندگان است

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از زنجان، آیتالله شیخ علی خاتمی قیل از ظهر امروز در دیدار کارکنان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان، گفت: اصل کار احیای نام شهیدان کار بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت نیز کار مقدسی است، اضافه کرد: بعضی از دستگاهها در رابطه با امر زنده نگهداشتن نام و یاد شهیدان وظیفه ذاتی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه کارهای خوبی در زمینه نشر آثار دفاع مقدس صورت گرفته، افزود: تمامی دستگاههای متولی ایثار و شهادت اطلاعات دفاع مقدس را جهت استفاده عموم در اختیار قرار دهند.

امام جمعه زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه هر چه داریم به برکت شهدا است، عنوان کرد: قدرت سیاسی و نظامی، آبرو و حیثیتی که هم اکنون به آن میبالیم به واسطه ایثارگری رزمندگان و شهدا است.

وی با تاکید بر ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: با ساخت این مراکز می توان یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و نیز فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه و نسل آینده منتقل کرد. خدمت به شهدا میراث برای آیندگان است.

آیتالله خاتمی با اشاره به اینکه  یکی از کارها در حوزه دفاع مقدس مصاحبه و ثبت خاطرات مادران و پدران شهیدان است، بیان کرد: رزمندگان و پیشکسوت دوران جنگ تحمیلی نیز منبع ارزشمندی از این گنجینه هستند.
 
در این دیدار سرهنگ مهدیخانی گزارشی از مأموریت های بنیاد در حوزه های چاپ کتب دفاع مقدس، جمع آوری، ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و ایثارگران، مرکز فرهنگی دفاع مقدس ، تشییع و تدفین شهدای گمنام، یادمان های شهدا و ... ارائه کرد.
نظر شما
پربیننده ها