دیدار ولایتی با نخست‌وزیر مالزی/ تاکید طرفین بر برنامه‌ریزی برای توسعه روابط

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با نخست وزیر مالزی دیدار و در خصوص توسعه و گسترش روابط فیمابین گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 21July 2016

دیدار ولایتی با نخست‌وزیر مالزی/ تاکید طرفین بر برنامه‌ریزی برای توسعه روابط

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، علیاکبر ولایتی مشاور بینالملل مقام معظم رهبری که پس از سنگاپور به مالزی سفر کردهاست، در ادامه برنامههای خود در این کشور، روز پنجشنبه با «داتو سری محمد نجیب تون رزاق» نخست وزیر مالزی دیدار و در خصوص توسعه و گسترش روابط فیمابین گفتوگو کرد.

ولایتی با عنایت به سوابق طولانی روابط دو کشور گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور تاثیرگذار در آسیا دارای روابط مستحکم و عمیقی بودهاند که باید برای توسعه، تنوع بخشی و گسترش این روابط برنامه ریزی و اقدام کرد.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برنامههای انجام شده خود در سنگاپور و مالزی افزود: ایران و مالزی ظرفیتهای مناسبی در منطقه آسیا دارند و دو کشور میتوانند در زمینههای مختلف و به ویژه اقتصادی و تجاری همکاری های خود را گسترش دهند.

نخست وزیر مالزی در این دیدار از توسعه روابط دو کشور استقبال کرد و به کارگیری ظرفیتهای موجود را مورد تاکید قرار داد.

ولایتی در سفر خود به منطقه در سنگاپور با نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده سیاستهای اقتصادی و اجتماعی، وزیر کشور و وزیر خارجه دیدار و در همایش فرصتهای آسیا شرکت کرد و در مالزی نیز علاوه بر دیدار با رئیس و سخنرانی در جمع اندیشمندان و محققات انستیتو مطالعات بینالمللی و استراتژیک با نخست وزیر و وزیر خارجه مالزی  دیدار و گفتوگو کرد.

نظر شما
پربیننده ها