مادر شهید احمدی روشن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

مسئولان در مذاکرات ژنو خون شهدای هسته‌ای را پایمال نکنند

صدیقه سالاریان گفت: مسئولان کشور در مذاکرات هسته‌ای خون شهدا را پایمال نکنند و جایگاه بلند ملت ایران را در حین مذاکرات حفظ کنند.
کد خبر: ۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹ - 09January 2014

مسئولان در مذاکرات ژنو خون شهدای هسته‌ای را پایمال نکنند

صدیقه سالاریان مادر شهید مصطفی احمدی روشن در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: در ۲ سالی که از شهادت مصطفی میگذرد مردم ایران همراه خانواده او بودند. ملت ایران در غم از دست دادن مصطفی بسیار اندوهگین بوده و اهداف و انگیزه دشمنان از شهادت احمدی روشنها برای آنها کاملا آشکار است.

سالاریان به خصوصیات اخلاقی بارز و برجسته شهید احمدی روشن اشاره کرد و گفت: مصطفی فردی مهربان بود و با خانواده، والدین، همسر و فرزندش با رأفت و مهربانی رفتار میکرد.

وی اذعان کرد: احترام به والدین برای او اهمیت بسیاری داشت و در مقابل بستگان و دوستان نیز ادب را رعایت میکرد. فرزندم در برابر مشکلات زندگی صبورو شکیبا بود و هرگز نسبت به هیچ موقعیتی اعتراض نمیکرد و همواره شاکر خدا بود.

وی ادامه داد: در طول ۳۲ سالی که مصطفی فرزندم بود، هرگز قهر و اخم او را ندیدم. او معتقد بود انسان باید در مقابل هر تندی صبر و شکیبایی داشته باشد چون با نزاع مشکلی حل نمیشود.

سالاریان با بیان اینکه مصطفی دو ویژگی و خصوصیت متضاد داشت، خاطرنشان کرد: اولین ویژگی فرزندم این است که در مقابل دشمن و بیگانگان بسیار شجاع و محکم بود و ویژگی دیگر این است که در مقابل دوستان و خانواده بسیار صبور و باگذشت بود.

مادر شهید احمدی روشن به ذکر خاطرهای از فرزندش پرداخت و گفت: زمانی به مسافرت رفته بودیم و در آنجا دیدم حال مصطفی بسیار متغیر شد، علت را از او جویا شدم. مصطفی پاسخ داد: ویروسی را وارد کامپیوترها کرده بودند و باعث آسیب رساندن به چند دستگاه شده بود که به همین دلیل چند دستگاه، سانتریفیوژ منفجر شده و از دور خارج شده است.

سالاریان با اشاره به اینکه مصطفی با علاقه، عشق و با تمام وجود کار میکرد، اظهار کرد: مصطفی تک تک سانتریفیوژهایی را که درست میکرد به اندازه فرزندش دوست داشت.

وی اذعان داشت: کشور ما مدتها در تحریم قرار گرفته و بیشترین تحریم در صنعت هستهای است. علیرغم تحریمها بیشترین پیشرفت را نیز در این صنعت داشتیم.

مادر شهید احمدی روشن خاطر نشان کرد: فرزندان ایران در زمینه هستهای فعال هستند و همگی با عشق به ولایت و نظام مقدس کار میکنند.

وی افزود: جوانان ما میتوانند در هر صنعت و رشتهای که در جامعه فعال هستند با تلاش بیوقفه خود، نقشههای دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب کنند و کشورمان را از هر لحاظی بینیاز کنند تا دشمن نتواند از این حربه بر علیه ملت ایران استفاده کند و بهانهای را برای سلطه بر ما پیدا کند.

مادر شهید احمدی روشن با اشاره به مذاکرات هستهای مسئولان ایران گفت: امیدوارم مسئولان از حق و حقوق ملت در مذاکرات ژنو دفاع کنند و از حق ملت ایران کوتاه نیایند.

سالاریان اظهار داشت: مسئولان در مذاکرات ژنو حق مردم را ادا کنند چرا که انرژی هستهای با خون جوانان و دانشمندان هستهای رشد کرد و پیشرفت کنونی به آسانی به دست نیامده و برای این صنعت خون دادیم.

مادر شهید احمدی روشن در پایان گفت: در مذاکرات هستهای مسئولان کشور خون شهدا را پایمال نکنند وجایگاه بلند ملت ایران را حفظ کنند.

نظر شما
پربیننده ها