مهرداد بذرپاش:

شهید احمدی روشن علم الهدای نسل سوم انقلاب است

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر وظیفه سنگین مردم و مسئولین نسبت به شهدا و آرمان‌های آنها گفت: شهید احمدی روشن علم الهدای نسل سوم انقلاب است که می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان کشور باشد.
کد خبر: ۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰ - 08January 2014

شهید احمدی روشن علم الهدای نسل سوم انقلاب است

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به سابقه آشنایی چند سالهاش با شهید احمدی روشن اظهار کرد: ما با هم در یک سال تحصیلی وارد دانشگاه شده و حدود شش سال در تشکلها و بسیج دانشجویی همکاری کردیم.

وی ادامه داد: شهید احمدی روشن زندگی خود را وقف آرمانهای متعالی کرد. او به دنبال زندگی روزمره نبود و با تلاش خستگیناپذیر زحمتها را به جان خرید تا آرمانهای متعالی خود را محقق کند که می توان از این ویژگی به عنوان بارزترین خصوصیت او که ویژگی بسیاری از شهداست، یاد کرد.

دوست شهید احمدیروشن تصریح کرد: بعد از تحصیلات فرصتهای بیشماری برای ادامه تحصیل در خارج از ایران با درآمد بالا ومزایای بیشتر به او پیشنهاد شد اما در راستای تحقق آرمانهایش مسئولیت خطیر شبکه سازندگان تجهیزات هسته ای را برعهده گرفت.

بذرپاش گفت: این مسئولیت به عنوان یک کار راهبردی و نیز مدیریت زنجیره غنیسازی هستهای که بخشی از آن در نطنز پیگیری میشد و همچنین توسعه سانتریفیوژها مرهون مجاهدت شهید احمدیروشن و همکاران سختکوش او بود.

وی با اشاره به نحوه تولید سانتریفیوژها و اقدام ناجوانمردانه دشمنان گفت: جمع آوری و تولید قطعات سانتریفیوژها و نصب آنها با مدیریت او و همکارانش انجام میشد و دشمنان در اقدامی ناجوانمردانه حملات ویروسی به تاسیسات هسته ای را در دستور کار قرار دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ویروس "استاکس نت" قابلیت از کار انداختن عملکرهای تاسیسات هستهای را داشت و موجب از کارافتادن عملگرها شد؛ این ویروس با تلاش شبانهروزی متخصصانی که زیر نظر مهندس احمدی روشن فعالیت میکردند شناسایی و مشکل به وجود آمده رفع شد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: نباید دشمنان خود را عناصر کودن فرض کنیم چون آنها سالها تلاش می کنند تا به عناصر با اهمیت که دارای جایگاههای راهبردی هستند ضربه وارد کرده و افراد موثر در مدیریت کشور را مورد تهدید جانی، مالی و آبرویی قرار دهند که شهید احمدی روشن یکی از این افراد بود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما در قبال این شهدا سنگین است، افزود: شهید احمدی روشن علم الهدای نسل سوم انقلاب است، او جوانی مومن، متخصص و با هزاران آرزو همچون سایر جوانها بود. ما نباید شهدا را غیر قابل دسترسی محسوب کنیم. جوان ایرانی همواره میتواند با الگوبرداری از این افراد در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند.

وی گفت: شهید احمدی روشن در حالی با همه تهدیدات و مشکلات کار میکرد که افراد هم طراز او در بخش های دیگر با حقوق بالا و دستمزد بهتر فعالیت می کردند، او در مقام عمل تصمیم بزرگی گرفت چون با کمترین امکانات، دستمزد کم و علی رغم وجود تهدیدات در راستای تحقق آرمانهایش قدم برداشت.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در حال حاضر نیز کسانی در سایت هسته ای نطنز حضور دارند که از نخبگان دانشگاهی بوده و با وجود سختیهای کاری، موانع و مشکلات، مجاهدانه در راه شهید احمدی روشن گام برمیدارند.

وی با اشاره به مذاکرات هستهای ایران با غرب گفت: اگر امروز غرب برای ایران قدرتی قائل است و  برای مذاکره با ایران تلاش میکند به این دلیل است که ایران یکی از مولفههای قدرت یعنی انرژی صلحآمیز هسته ای را در اختیار دارد و جامعه جهانی برای کشورمان احترام قائل است. این عزت و سرافرازی ایران اسلامی نتیجه مجاهدت شهدای هستهای مانند احمدی روشن و سایر دلسوزان نظام است.

نظر شما
پربیننده ها