مدیرکل حفظ آثار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

نقش مؤثر شهید شوشتری در عملیات مرصاد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: شهید شوشتری به‌عنوان فرمانده قرارگاه حمزه (منطقه غرب) نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای در عملیات مرصاد داشت.
کد خبر: ۹۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 25July 2016

نقش مؤثر شهید شوشتری در عملیات مرصاد

به گزارش دفاع پرس از زاهدان، سرهنگ حمزه دهقان گفت: عملیات مرصاد، پاتک نیروهای نظامی ایران در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی در تاریخ 27 تیر 67 صدام که تا قبل از این به جهت اینکه خود را صلحجو معرفی کند و راهی برای فرار از مهلکهای که در آن گیر کرده پیدا کند تمام قطعنامههای صادره از سوی شورای امنیت را میپذیرفت؛ اما مجددا با گستاخی زمینه تهاجمی دیگر را از طریق منافقین طرحریزی کرد.

وی گفت: سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز «یا علی» و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلامآباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد.

دهقان افزود: در چنین شرایطی و با حضور شهید شوشتری بهعنوان فرمانده قرارگاه حمزه در منطقه غرب، بسیجیان با پشتیبانی بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای منافقین را که در حال فرار بودند به هلاکت رساندند و ضربه سنگینی به منافقین وارد کردند.

سرهنگ دهقان تصریح کرد: در این عملیات بیش از 1500 نفر از منافقین کشته و 2300 نفر زخمی  و بالغ بر 300 نفر اسیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار