رئیس پلیس فتا:

کلاهبرداران 6 میلیارد تومانی در تهران دستگیر شدند

رییس پلیس فتا ناجا در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت همگانی به تشریح چند خبر مهم از جمله پرونده دستگیری کلاهبرداران 6 میلیارد تومانی در تهران پرداخت.
کد خبر: ۹۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 26July 2016

کلاهبرداران 6 میلیارد تومانی در تهران دستگیر شدند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار کمال هادیانفر رییس پلیس فتا ناجا، در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت همگانی (197)، با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر پرونده های زیادی در پلیس فتا مورد رسیدگی قرار گرفته است ، گفت: دو پرونده شاخص به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال معادل 6 میلیارد تومان کشف شد.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: بالغ بر 209 هزار اطلاعات حساب بانکی مشتریان توسط تعدادی از کارمندان دو شرکت، سرقت شده بود که 4 نفر از متهمان این پرونده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده اند .
 
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه کل جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 62 درصد افزایش داشته است، گفت: بیش ترین جرایم را به ترتیب اولویت شامل برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری برشمرد.

وی افزود: با تلاش های جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد کاهش برداشت های غیرمجاز بوده ایم ولیکن در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمان ها، بانک ها و مردم با این پلیس بیش تر گردد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه در خصوص جدیدترین عملیات بین المللی پلیس سایبری کشور بیان داشت: در آخرین نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا که در ماه جاری برگزار شد، پلیس فتا گزارشی در خصوص فعالیت گسترده گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و النصره در فضای مجازی ارایه شد که خوشبختانه با حمایت چند کشور دیگر از ایران منجر به ایجاد سیستم جدید مرکز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضدداعش گردید.

رییس پلیس سایبری کشور ابراز امیدواری کرد که سازمان اینترپل ضمن پیوستن به ائتلاف ضدداعش عزم جدی تری در برخورد با گروهک های تروریستی که باعث ناامنی و نگرانی مردم جهان شده اند، داشته باشد.

این مقام مسوول افزود: در نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرایم سایبری تروریستی تقدیر گردید.

سردار هادیانفر در ادامه ضمن اشاره به پرونده هکر عربستانی با تاکید بر این نکته که این هک ارزش مالی زیادی ندارد و هیچگونه اطلاعاتی از سایت های دیفیس(deface) شده برداشت نشده و اساسا هکر قادر به سرقت اطلاعات نبوده است، گفت: در این خصوص کلیه مستندات فنی و قانونی به پلیس کشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال گردیده و منتظر اعلام پلیس عربستان در خصوص شناسایی و برخورد قانونی با هکر مذکور هستیم.

رییس پلیس فتا ناجا در خاتمه تصریح کرد: پلیس عربستان باید بر اساس تعهدات و همکاری پلیسی پاسخ مستند، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارایه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار