برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت حجت الاسلام کامیاب در حرم رضوی؛

روحانی شهیدی که در لیست سیاه منافقین قرار داشت

سی و پنجمین سالگرد شهادت روحانی مجاهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا کامیاب نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 26July 2016

روحانی شهیدی که در لیست سیاه منافقین قرار داشت

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در آستانه سی ­و پنجمین سالگرد شهادت روحانی مبارز حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا کامیاب نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ویژه برنامه­ای از سوی آستان قدس رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان و خانواده معظم شهدا و مردم شریف مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیرازی مسئول نمایندگی ولی­ فقیه در نیروی قدس سپاه درباره خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید کامیاب به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه علما وارثان علم انبیاء هستند، اظهار داشت: به فرموده رسول گرامی اسلام(ص)، دین مجموعه­ای از علوم اخلاقی و احکامی است که علما وارثان آن خواهند بود.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: در قرآن کریم افزون بر تعلیم به تهذیب نفس نیز تأکید شده است، لذا ما شاهد هستیم وقتی گفتار و عمل یک عالم دینی منطبق با سیره اهل بیت(ع) و قرآن است، بیشتر مورد توجه و رجوع مردم قرار می­گیرد.

وی گفت: شهید کامیاب، عالمی مجاهد و ایثارگر بود، وی با اعتقاد راسخ و معرفت والا، در جریان انقلاب در کنار مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله طبسی و شهید موسوی قوچانی، فعالیتهای بیبدیلی انجام داد.

حجتالاسلام شیرازی اظهار کرد: در اوایل انقلاب هر کجا که لازم بود در شهرهای محروم یک فرد انقلابی عالم حضور پیدا کند، شهید کامیاب داوطلبانه به آن منطقه می­رفت و با توجه به آرمانهای انقلاب، مردم آنجا را هدایت میکرد.

وی «ایستادگی در مقابل دشمن» و «دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی» را از خصلتهای رفتاری شهید کامیاب معرفی و ابراز کرد: شهید کامیاب همواره رابطهاش را با حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنهای ادامه داد و همچنین در درس علمای بزرگ شرکت کرد.

مسئول نمایندگی ولی­ فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: مجموعه این آموزشها و شناختها از او مبارزی خستگی ناپذیر ساخت که قدم به میدان مبارزه با طاغوت گذاشت. او تمام عوامل رژیم را از خود خسته کرد و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در رمضان سالهای 1356 و 1357 نیز با سخنرانیهای حماسی خود، مردم کرمان را به شور و هیجان درآورد.

وی یادآور شد: سرانجام در هفتمین روز از مردادماه سال 60 سیدرضا کامیاب پس از ترک محل خدمتش در حالی که روانه منزلش بود، در مشهد مقدس توسط منافقین کوردل مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه تحقق آرمانهای اسلام، عاشقانه شربت شهادت را نوشید.

نگاهی به زندگی سراسر مبارزه مجاهد شهید حجت الاسلام و المسلمین سید رضا کامیاب

حجت الاسلام کامیاب در مرداد ماه ۱۳۲۹در روستای نوده از توابع گناباد به دنیا آمد از سن سیزده سالگی در حوزه علمیه شهرستان گناباد شروع به آموزش علوم اسلامی کرد و پس از آن در مشهد به درس خود ادامه داد و در سال ۱۳۴۷با آیتالله سید علی خامنه ­ای آشنا شد. در نشستهای مخفی و خصوصی ایشان نیز شرکت کرد و مدتی نیز در کلاس درس آیت الله شیخ ابوالحسن شیرازی امام جمعه مشهد فعالیت داشت پس از آن نیز با استاد مطهری آشنا و بصورت مبلغ آثار او در آمد در جریان جشنهای ۲۵۰۰ساله آمریکایی بخاطر فعالیتهایش مورد شناسایی ماموران شاه قرار گرفت و ساواک به منزل وی هجوم برد ولی موفق به دستگیریش نشد.

 شهید کامیاب در جریان پیروزی انقلاب نقش فعالی داشت و در رمضان سالهای ۵۶ و۵۷ با سخنرانیهای تند و داغ، مردم کرمان را به هیجان آورده و آشنا به انقلاب کرد و سپس مخفیانه به یزد رفت و در ۱۹دی ۵۶ در قزوین سخنرانی پر شوری علیه رژیم ایراد کرد که منجر به بسته شدن بازار و تعطیل مساجد شد و نامش جزو لیست سیاه ساواک قرار گرفت. حجت الاسلام کامیاب پس از پیروزی انقلاب نیز نقش فعالی در اکثر نهادهای انقلابی بعهده داشته است.

شهید حجت الاسلام سیدرضا کامیاب سال گذشته همزمان با انتخابات ریاست جمهوری شهید رجائی از طرف حزب جمهوری اسلامی و بسیاری از نهادهای انقلابی مشهد کاندیدای مجلس شورای اسلامی شد و پس از رای گیری با اکثریت آراء مردم مشهد بوکالت برگزیده شد لکن ایادی مزدور آمریکا که وجود او را در مجلس برعلیه امیال شیطانی خود می دیدند در ساعت ۱۱:۴۴دقیقه روز چهار شنبه ۲۷ماه مبارک رمضان در حالی که وی روزه­دار بود او را همچون اجداد طاهرینش مظلوم­وار به شهادت رساندند و بار دیگر بر دشمنی خود با مردم تاکید کردند.

شهید کامیاب از زبان پدرش

شهید کامیاب از کودکی اسرار بزرگی از چهره اش نمایان بود، در مصائب شکیبا در ایام تحصیل قانع وبا تقوا و در برخورد کاملا اسلامی بود و آنچه را که برخود می پسندید بر دیگران نیز روا می داشت آرزو داشت همیشه در خط اسلام باشد و در ترویج آن کوشا و سعی می کرد که تمام کارهایش بر وفق دستورات اسلام باشد اکنون که یکسال از شهادتش می گذرد شهادت او افتخاری را برای پدر و مادرش حاصل وچون در راه خدا واسلام شهید شده است برای ما مایه سرافرازی است. شهید کامیاب در دوره تحصیل پیوسته در مبارزه با گروههای باطل، بسیار کوشا و اندیشمند بود و همواره دعوت تعمیر و صلاح در راه اسلام و امام میکرد و از مادیات پرهیز می نمود، تن پرستی را روا نمی داشت.

همسر شهید کامیاب از شهادت وی سخن می گوید

صبح روز چهارشنبه ۲۷ماه رمضان عده ­ای برای تبریک گفتن بمناسبت انتخاب شهید کامیاب به منزل آمده بودند و ایشان در جواب تبریک آنها گفت برای شهادتم تبریک بگوئید ساعت ۱۱صبح همان روز ناگهان صدای شلیکی را شنیدم و بدون توجه تکانی خوردم به منزل برگشتم یکی از همسایگان گفت مثل اینکه کامیاب تصادف نموده پس از این خبر رفت وآمدهای غیر طبیعی در خیابان بچشم خورد و من از یکی شنیدم که کامیاب ترور شده ولی باور نمی ­کردم تا اینکه از زبان فرزندانم ترور و شهادت پدرشان را شنیدم در آن هنگام بود که همسایگان در حالی که می­گریستند به منزل ما رفت و آمد می­کردند ومن همچنان نگران بودم تا اینکه در ساعت ۱بعد از ظهر رادیو خبر شهادت ایشان را اعلام کرد. از شهید کامیاب پنج فرزند ۳پسر و دو دختر بیادگار مانده است. از خصوصیات اخلاقی ایشان باید بگویم در مدت ۱۱سال زندگی مشترک هیچگونه ناراحتی از ایشان ندیدم وحتی یکدفعه با صدای بلند با من صحبت نکرده در کارهای خانه همکاری می­ کرد وگاهی اوقات در رابطه با مسائل روز چهره گرفته ­ای داشت. تواضع، تقوا، متانت و نظم در کارها وجاذبه و دافعه علی گونه در وجودش حاکم وفردی سازش ناپذیر در مقابل گروهکهای منحرف و ضد انقلاب بود و با قشر جوان رابطه خاص وصمیمی داشت و در روشن نمودن آنان قبل از انقلاب سهم بسزائی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار