روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

وحدت شیعه و سنی اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب است

رییس جمهوری با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، آموزه‌های آن امام همام را درسنامه تفصیلی مسلمانان در زمینه فراگیری سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) دانست.
کد خبر: ۹۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ - 26July 2016

وحدت شیعه و سنی اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وحدت شیعه و سنی را از اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تفرقه هایی که در سال های اخیر با کشتار و خشونت به نام اسلام ایجاد شده، دشمن ساخته و در راستای اجرای توطئه بزرگی به نام اسلام هراسی است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 و عملیات مرصاد، گفت: فاصله یک ماهه تصمیم شجاعانه امام راحل درپذیرش قطعنامه تا پایان جنگ و آتش بس دارای اهمیت بسیار زیادی در انقلاب اسلامی است و درک درست آن مقطع زمانی ضروری است.

روحانی افزود: برخلاف تصور خام اندیشانه دشمن، پذیرش قطعنامه و تصمیم به پایان جنگ از سوی حضرت امام خمینی (ره) نه از موضع ضعف، بلکه از موضوع اقتدار و مصلحت بود و سیل حرکت مردم به جبهه ها، حضور مسئولان ارشد کشور در میان رزمندگان و هماهنگی نیروهای نظامی پس از پذیرش قطعنامه، خیال دشمن و منافقین خائن و کوردل را نقش برآب ساخت.

وی با تصریح بر اینکه «پایان جنگ با افتخار و اقتدار همراه بود»، ادامه داد: در حالی که ما آتش بس را پذیرفته بودیم، دشمن بعثی با همراهی عوامل مزدور منافق و توهم پیروزی بر حملات خود افزود که فداکاری رزمندگان در جنوب و عملیات مرصاد در غرب و شکست خفت بار آنان نشان می دهد، هرگاه دشمن درصدد تعدی به حاکمیت و منافع ملی ما باشد با یکپارچگی ملی، هماهنگی نیروهای مسلح و رهبری مقتدرانه با سیلی سخت مواجه خواهد شد.

رییس جمهوری همچنین یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت و با آرزوی شفای عاجل برای جانبازان سرافراز، برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران سلامتی و اجر مسألت کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها