تولیت آستان قدس رضوی:

نظام اسلامی در برابر هر تهدیدی که امنیت کشور را به مخاطره اندازد، برخورد می‌کند

«حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی»، فعالیت گروه‌های تروریستی معارض نظام مقدس اسلامی در کشورهای دوست و همسایه را به‌ هیچ‌ عنوان قابل توجیه و پذیرش ندانست.
کد خبر: ۹۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ - 26July 2016

نظام اسلامی در برابر هر تهدیدی که امنیت کشور را به مخاطره اندازد، برخورد می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «حجتالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی»، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با فرماندهان و مدیران مرزبانی سراسر کشور در تالار ولایت حرم مطهر رضوی با اشاره به مرزهای گسترده جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی هیچکدام از کشورهای همجوار خود را دشمن تلقی نمیکند، اما متأسفانه دشمنان از برخی نارساییهای این کشورها برای ضربه به کشور و ملت ایران سوءاستفاده میکنند و این موضوع بههیچعنوان قابلپذیرش نیست.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی در برابر هر تهدیدی که مرزها و امنیت کشور را به مخاطره میاندازد، قاطعانه برخورد خواهد کرد، ابراز داشت: جمهوری اسلامی در دنیای امروز داعیهدار تداوم جریان عاشورایی، ایستادگی در برابر ظلم و مردمسالاری دینی بوده و امروز به برکت انقلاب اسلامی به الگویی برای سایر کشورهای آزادیخواه جهان تبدیلشده است و همین موضوع وجه تمایز نظام اسلامی ایران با سایر کشورها و دلیل دشمنیها و کینههای مستکبران با کشور ماست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به هجمههای گسترده و تهدیدات متنوع مرزهای کشورمان، اضافه کرد: امروز تهدیدات مرزهای ایران اسلامی تنها منحصر به اقدامات فیزیکی و نظامی نمیشود، بلکه مرزهای ایران با تهاجمهای فرهنگی، اقتصادی، روانی و تهدیدات اعتقادی روبهرو است.

رئیسی به موضوع قاچاق مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: موضوع مواد مخدر و حجم قاچاق آن به کشور را نمیتوان تنها یک مسأله انتفاعی فرض کرد، بلکه بیتردید توطئهها و خباثتهای کشورهای استکباری پشتصحنه قاچاق مواد مخدر است.

وی با اشاره به سیر تحولات قاچاق مواد مخدر پس از حضور ناتو در افغانستان، خاطرنشان کرد: از زمان اشغال افغانستان توسط ناتو تاکنون، کمیت تولید و قاچاق مواد مخدر از این کشور رشد چشمگیری داشته و کیفیت آن نیز از شکل سنتی به صنعتی تغییریافته است که این اتفاقات از نقش ناتو در این تحولات حکایت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی مبارزه با قاچاق کالا را یکی دیگر از چالشهای مرزبانان کشور معرفی و اظهار کرد: امروز تولید ملی و خودکفایی اقتصادی کشور مورد تهدید قاچاق کالاست و مرزبانان غیور ایران اسلامی باصلابت در برابر این توطئه ایستادهاند.

رئیسی با بیان اینکه مسؤولیت سنگین حفظ مرزهای جغرافیایی کشور، گوشهای کوچک از مجاهدتهای مرزبانان ایران اسلامی است، گفت: نقش مرزبانان در جلوگیری از ورود بسیاری از کالاهای مفسده انگیز و حفظ امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه بیبدیل است بهطوریکه مرزبانان را میتوان حافظان مرزهای اجتماعی و اخلاقی جامعه خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر اینکه مرزبانی ارگانی کارآمد، هوشیار و بیدار در برابر هر تهدید ملی است، اضافه کرد: باوجود تمام تهدیدات گستردهای که از جنبههای گوناگون امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، اعتقادی، اخلاقی و ... ایران اسلامی را تهدید میکند، اما امروز نظام اسلامی بیش از هرزمانی اقتدار و امنیت دارد و نقش نیرویهای مرزبانی در ایجاد این امنیت و اقتدار کاملاً محسوس و قابلتوجه است.

در ابتدای این دیدار سردار قاسم رضایی؛ فرمانده مرزبانی ناجا به ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای تحت فرمان خود پرداخت و گفت: امروز همان روحیه ایثار و معنویت دوران دفاع مقدس را میتوان در میان مرزبانان کشور یافت و امنیت و آسایش این روزهای کشور بیتردید حاصل تلاش، ایثار و مجاهدت سربازان گمنام ولایت در مرزهاست.
 

نظر شما
پربیننده ها