گزارش حاشیه‌های هفدهمین یادواره شهید سیدمجتبی علمدار

حسینیه عاشقان کربلا میزبان علمدار شهدای مازندران/ اشک فراق سعید حدادیان برای دلسوخته حضرت زهرا(س)

همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) هفدهمین یادواره دلسوخته بقیع، "جانباز شهید حاج سیدمجتبی علمدار" برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱ - 10January 2014

حسینیه عاشقان کربلا میزبان علمدار شهدای مازندران/ اشک فراق سعید حدادیان برای دلسوخته حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هفدهمین یادواره دلسوخته بقیع "جانباز شهید سیدمجتبی علمدار" با حضور باشکوه مردم استان مازندران در میعادگاه رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا، حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

در ابتدای مراسم رزم نوازان سپاه کربلای مازندران با نواختن سرود ملی و ملودیهای ماندگار دفاع مقدس، شور و حال خاصی به فضای حسینیه بخشیدند.

همچنین: اجرای مجری توانمند شبکه قرآن "مهیار مهرآذر" که خود از اهالی ساری و از همنشینان سیدمجتبی بود، زیبایی مراسم را افزونتر کرد. در سبک جدیدی، تلاوت قرآن توسط "گروه تواشیح بنی فاطمه(س) استان مازندران" به صورت دسته جمعی قرائت شد.


در ادامه نیز رونمایی از تمبر اختصاصی "شهید سیدمجتبی علمدار" برای نخستین بار در مازندران و رونمایی از سند هویتی، شناسنامه و کارت هوشمند ملی که تاریخ انقضای آن "تا انقلاب مهدی(عج)" ثبت شده است، توسط مسئولین استان، صورت گرفت.

در بخش دیگری از مراسم، رونمایی از سایت جامع " شهید سیدمجتبی علمدار" به آدرس: "ShahidAlamdar. ir" که شامل بخشهای: زندگی نامه، وصیت نامه، دست نوشته، تصاویر، نواها، فیلمها، واگویهها، انتشارات، اطلاعیه و اخبار است، توسط پدر شهید علمدار انجام شد.

پخش کلیپ تصویری گپوگفت خودمانی با "حاج سعید حدادیان" در مورد شهید علمدار و گریههای حاج سعید، حال و هوای دیگری به مراسم بخشید.

مجری مراسم، ضمن یاد کردن از شبهای خاطرهای که توسط شهید علمدار برگزار میشد، از "نوازنده نی (حاج آقای قاسمی)" که در آن شبها به همراه دکلمه خوانی شهیدعلمدار، ساز نی مینواخت نیز یاد کرد. حاج آقای قاسمی در مراسم حضور داشت و این بار قرار بود به همراه دکلمه خوانی خواهرزاده شهید علمدار "سینا فضل اللهنژاد" بنوازد. سینا به همراه حاج آقای قاسمی به روی صحنه آمدند و نجواهای او با دایی شهیدش و اشک حضار، به فضای حسینیه معنویت خاصی بخشیده بود. خواهر زاده شهید علمدار در بخشی از این نجوا آورده بود: "دایی جان! تو را در میان حسینیه با آن قامت رشیدت میبینم که ایستادهای و با حالت متواضعانه همیشگیات، گردنت را کج کردهای و به ما مینگری".

سخنرانی حماسی خطیب توانمند مازندران، "حجت الاسلام پیشنمازی" که سیدمجتبی را "علمدار شهدای مازندران" خواند، بسی دل نشین و شیرین بود.

حسن شالبافان، روضهٔ خوانی مراسم یادواره شهید سیدمجتبی علمدار را بر عهده داشت و با نوای زیبا و روضهی جانانهاش، دلها را غرق در نور و چشمها را غرق در اشک کرد؛ سینا هم در کنار او خواند.

در گوشه ای دیگر از مراسم، میانداری اهالی جبهه و جنگ و بچههای هیئت رهروان امام خمینی(ره) ساری، یادها را به دوران دفاع مقدس، به هفت تپه و گردانهای لشکر ۲۵ کربلا کشانده بود.



حضور پرشور و باشکوه مردم قدرشناس مازندران به حدی بود که جمعیت در خیابانهای اطراف حسینیه، ایستاده بودند.


گزارش از: سجاد پیروزپیمان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار