مروری بر زندگی‌نامه شهدای ایوان ـ ۵

شهید علی میرفتحی؛ شهیدی که سالها پس از جنگ جام شهادت را نوشید

شهید "علی میرفتحی" که همواره آرزوی رسیدن به معشوق را در سر داشت سرانجام با مظلومیت و در راه حق و عدالت به سوی پروردگارش سفر کرد.
کد خبر: ۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷ - 11January 2014

شهید علی میرفتحی؛ شهیدی که سالها پس از جنگ جام شهادت را نوشید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ اگر امروز کشور در امنیت و آرامش قرار دارد همه را مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان هشت سال دفاع مقدس و شهدای ایران اسلامی هستیم.

شهدا همواره در دنیا و آخرت از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار هستند و خونشان عزت و افتخار بزرگی را در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

از ابتدای به ثمر نشتن درخت انقلاب دشمنان هر بار به بهانهای به ملت مظلوم ایران هجوم آوردند و جنگ یکی از نشانههای کینه توزی و عقده دشمنان است.

باید جایگاه و منزلت شهیدان را به خوبی بشناسیم چرا که طبق آیات قرآن کریم شهیدان نمردهاند، بلکه آنها زنده هستند و در نزد خداوند متعال روزی میخوردند.

یاد شهیدان به دلها نورانیت میبخشد و اگر شهیدان در راه اسلام فداکاری نمیکردند معلوم نبود که بر سر اسلام و مملکتمان چه میآمد.

امروز با توجه به اینکه بیش از ۲۲ سال از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران میگذرد اما همچنان شاهد شهادت مردان دلیر و شجاع ایرانی به وسیسله دشمنان و به هر بهانهای هستیم.

شهید علی میر فتحی یکی از شیرمردانی است که روحیه عشق و ایثار در وجودش نمایان بود و سرانجام شهادت که همواره آروزویش بود نصیبش شد.

زندگی نامه شهید علی میر فتحی:

شهید علی میر فتحی در سال ۱۳۳۲ در روستای خرابانه از توابع شهرستان ایوان در خانوادهای مذهبی دیده به جهان گشود.
 
او به خاطر امرار معاش خانواده و به علت فقر مالی مجبور بود به خرمشهر مهاجرت کند و چند سال را در آنجا به کارهای معمولی مشغول شود.

همیشه عشق به شهادت در وجودش موج میزد چرا که معتقد بود شهادت انسان را به عرش اعلی میرساند و مقام و درجهای بالا را نصیب میکند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس همواره آرزوی شهادت را در سر میپروراند. اگر چه او در جبهه و جنگ شهید نشد اما سرانجام با مواد منفجرهای که با دستان پلید دشمنان کار گذاشته شده بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آرزوی دیرینهاش برآورده شد.

شهید فتحی دوباره بعد از مدتی به زادگاهش برگشت و زندگی را با کوشش و تلاش از سر گرفت، تا اینکه سرانجام در اول فروردین ۱۳۷۱ در منطقه سومار به علت برخورد با مواد منفجره به شهادت رسید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار