آیت‌الله علم الهدی:

امروز تمام سوریه، عراق، ایران و تمام منطقه «حرم»

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: معنی و مفهوم «حرم» تنها در بارگاه مطهر نوه پیغمبر خلاصه نمی‌شود و امروزه، تمام سوریه، تمام عراق، تمام ایران و تمام منطقه «حرم» محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ - 29July 2016

امروز تمام سوریه، عراق، ایران و تمام منطقه «حرم»

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیتالله علم الهدی نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی و امامجمعه مشهد، در مراسم بزرگداشت محمد اسدی، دانشجوی بسیجی دانشگاه پیام نور که اخیراً در درگیریهای جنوب حلب و به دست جبهه تروریستی تکفیری داعش به فیض شهادت درراه دفاع از حریم اهلبیت (ع) نائلآمده است، اظهار داشت: اگرچه واژه «مدافع حرم»، کلمهای است که بهتازگی در گنجینه لغات ادبیات انقلاب اسلامی اضافهشده و تنها در جبهههای دفاع خارج از مرزها هممعنا و مفهوم یافته است، اما عمق و محتوای معنای این لغت هیچ دستکمی از شهادت در جبهههای دفاع مستقیم از کشور ندارد.

وی افزود: امروزه شهدای مدافع حرم در شرایطی به میدان دفاع از اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی میشتابند که فشارهای فرهنگی ناشی از جنگ نرم، توانایی به انحراف کشاندن هر جوانی را دارد و گاه فردی با چند کلیک ساده میتواند به عمق درههای انحطاط و گناه سقوط کند. اما در این شرایط، جوانان مسلمان و مؤمنی همچون شهید اسدیها نهتنها اسیر دامهای قدرت رسانهای دشمنان قرار نمیگیرند، بلکه راهها پیموده، مرزها درنوردیده و سینه خود را آماج گلولههای دشمنان اسلام و انقلاب، ـ درجایی بسیار دور از وطن خود ـ قرار میدهند.

امامجمعه مشهد تصریح کرد: بنابراین در وضعیت کنونی، ارزش و جایگاه شهدای مدافع حرم کمتر از شهدای دفاع مقدس هشتساله نیست و هر مؤمن مخلصی که خون خود را درراه پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب و در دفاع از حریم اهلبیت (ع) بر زمین جاری ساخته، فارغ از اینکه چه ملیتی دارد، عزیز، ارزشمند و الگویی برای جامعه ماست.

آیتالله علم الهدی ضمن بیان خاطرهای از راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته و ماجرای سؤال جالبتوجه یک جوان گفت: سال پیش، زمانی که در راهپیمایی دشمنشکن ۲۲ بهمن حضور یافته و قطرهای از آن رود خروشان استکبارستیزی بودیم، جوانی بهسختی خود را به ما رساند و سؤال کرد که آقای علم الهدی! چرا جوانان ما که هرکدام سرمایهای برای کشورمان بوده و قادر به توسعه کشور درزمینهٔ های فرهنگی و علمی هستند، به جبهههای دفاع از یک بنای مذهبی در کشوری بیگانه فرستادهشده و به شهادت میرسند؟

وی ادامه داد: بنده بلافاصله از ادبیات این جوان و وقتیکه برای پرسش خود انتخاب کرده بود، سریعاً پی بردم که منبع این سؤال، نه ذهن پرسشگر و کنجکاو جوان، بلکه فرد یا افرادی است که مغرضانه فکر پاک این جوان و بعضی جوانان جامعه ما را درگیر این بذر هرز و شبهه مسموم کردهاند. در آن شرایط، با توجه به ازدحام مرسوم جمعیت در راهپیماییها، ابراز لطفهای مردم ولایتمدار مشهد و دغدغههای گروه حفاظتی، اقتضائاً آن جوان عقب رانده و در میان مردم گم شد اما اندوه من از اینکه هنوز در این خصوص، شبههها در میان برخی از مردم و بالأخص جوانان وجود دارد، هنوز برطرف نشده است.

نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی با تبیین اینکه مفهوم حرم، در یک بارگاه و بنای تاریخی و مذهبی خاص خلاصه نمیشود، خاطرنشان کرد: در مقدمهچینی طرح سؤال توسط آن جوان یک نکته وجود دارد که اغلب پاشنه آشیل همه استدلالهای اینچنینی است و آن، محدود کردن مفهوم عمیق حرم در یک گنبد، دو گلدسته و مجموعه یک بارگاه تاریخی و مذهبی خاص است. اگرچه غیرت شیعه اجازه هیچ اهانتی به ساحت مقدس حرم اُمُّ المَصائِب، حضرت زینب کبری (س) را نمیدهد و حرامیانی که قصد جسارت داشته باشند، با ضربت ذوالفقارها به درک واصل خواهند شد، اما معنی و مفهوم «حرم» تنها در بارگاه مطهر نوه پیغمبر خلاصه نمیشود و امروزه، تمام سوریه، تمام عراق، تمام ایران و تمام منطقه «حرم» محسوب میشود.

وی تأکید کرد: مدافعان حرم تنها مدافع یک مضجع نورانی نیستند، بلکه علم دفاع از کیان ممالک اسلامی و جامعه مسلمانان در منطقه ما را به دوش گرفته و تا پاکسازی کامل منطقه از هرگونه تهدید و خطری که متوجه مسلمانان باشد، دست از جانفشانی و مجاهده برنخواهند داشت. ازاینرو، مدافع حرم در سوریه، مدافع حریم اهلبیت (ع) است؛ حریمی که از لبنان و فلسطین آغاز میشود و عراق، سوریه، ایران، یمن، افغانستان، پاکستان، کشمیر، بحرین و هر کشور دیگری را که مظلومان در آنجا حضورداشته باشند، در بر خواهد گرفت. با همین مبنا، دفاع از حرم، مبارزه و سرکوب کامل داعش و آزادسازی و پاکسازی منطقه از لوث وجود این شیاطین معنا مییابد و پسازآن، آزادسازی حرمین شریفین از خائنین و مزدوران آل سعود هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، شهید محمد اسدی از مدافعین حرم بود که در اولین روز از ماه ضیافت الهی در عملیات انتقال پیکر جمعی از شهدای مدافع حرم به شهادت رسید و جزو شهدای جاویالاثر بود که روز گذشته در مشهد مقدس تشییع و در بهشت رضا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها