دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

28 سال چشم‌انتظاری پایان یافت/ آخرین وداع خانواده شهید دهقانی با پیکر پاک شهیدشان

28 سال چشم‌انتظاری مادر شهید دهقانی، با دیدن پیکر پاک و مطهر فرزند شهیدش پایان یافت.
کد خبر: ۹۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ - 31July 2016

28 سال چشم‌انتظاری پایان یافت/ آخرین وداع خانواده شهید دهقانی با پیکر پاک شهیدشان

به گزارش دفاع پرس از خراسان جنوبی، وقتی که میرفت هنوز جوان بود و 18 سال بیشتر نداشت؛ اما حالا که آمده است دیگر برای خود یک مرد 49 ساله شده است.

آن روزهایی که راهی جبههها شده بود، سالهای آخر جنگ بود. هنوز سرباز ارتش بود و 10 ماه بیشتر از خدمتش نگذشته بود. آخرین بار که راهی جبهه میشد، در منزل خواهرش در مشهد با تمامی فامیل دیدار کرد. آشپزی را خوب بلد بود. آن روز هم غذای میهمانان را طبخ کرد و بعد از اتمام میهمانی با همه خداحافظی کرد و راهی جبهه شد. به خواهرانش گفته بود عملیات در پیش است.

زهرا دهقانی، خواهر شهید دهقانی در گفتوگو با خبرنگار ما میگوید: 17 سال از شهادتش میگذشت که روح پاک و مطهرش را در روستا تشییع و تنها یک صورت قبر برایش درست کردند.

ما چشمانتظار بازگشتش بودیم. هیچگاه شهادتش را باور نداشتیم، تا اینکه امروز و بعد از 28 سال فراغ، "محمد" بازگشته است.

پیکر پاک و مطهر شهید محمد دهقانی در تابوت مزین به پرچم سه رنگ کشور در مقابل چشمان مان قرار گرفته است، دلهای بی قرار خانواده شهید برای دیدنش، بی تابتر شده است.

لحظه وصال فرا میرسد، گریه امان نمیدهد، باران اشک از چشمان همه جاری شده است. مادر شهید خود را بر روی پیکرش رها میکند. "خوش آمدی مادرجان؛ از شهر غریب خوش آمدی".

نجوا و درد دل این سالهای فراغ، چگونه در این دقایق پایان مییابد؛ اما دیگر چشمانتظاری و فراغ به پایان رسیده است و دل غمگین مادر، آرام گرفته است.

جدا شدن از "محمد" سخت است؛ اما دیگر مادر از فردا برای گفتوگو با فرزندش و بیان درد دلهایش به سر مزارش میرود.

و ما تا ابد مدیون مادرانی هستیم که به فرزندانشان ایثار آموختند.

و امروز پس از 28 سال، پیکر پاک "شهید دهقانی" به زادگاهش روستای سنوک از توابع سربیشه منتقل و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم تشییع و خاکسپاری میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار