رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

جهاد کبیر سد پولادین برابر نفوذ دشمن است

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه جهاد کبیر بن مایه‌اش استقامت و ایستادگی است، گفت: جهاد کبیر سد پولادین برابر نفوذ دشمن است.
کد خبر: ۹۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷ - 01August 2016

جهاد کبیر سد پولادین برابر نفوذ دشمن است

به گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در چهاردهمین یادواره 57 شهید منطقه شهید مدنی و شهید مدافع حرم شیخ مجید سلیمانیان که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد امام جعفر صادق(ع) شاهرود برگزار شد به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و اظهار داشت: رسول خدا می فرماید هر کس دوست دارد خدا را ملاقات کند و از زمره اصحاب یمین باشد و ولایت جعفر بن محمد صادق را بپذیرد.

محمدی شاهرودی با اشاره به 25 شهید طلبه مدافع حرم، خاطرنشان کرد: همانطور که در طول دوران دفاع مقدس شهدای روحانی بالاترین آمار را بین سایر اقشار داشتند امروز نیز شهدای مدافع حرم طلبه و روحانی در این مسیر پیشتاز هستند.

وی با اشاره به دقت در نکاتی در یادواره شهدا، تصریح کرد: باید در یادواره شهدا توجه شود که شهدا برای چه اهدافی جان دادند که همان دفاع از اسلام عزیز است و باید روحیه انقلابیگری در یادوارهها تقویت شود که شهدا برای دفاع از انقلاب و اسلام رفتند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور بیان کرد: امام در سال 1367 در پیام خود برای تشکیل سازمان بسیج طلاب و روحانیون 4 نکته را تاکید فرمودند که دفاع از اسلام و انقلاب اصل تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» و دفاع از عقاید سایر اقشار است و در یادوارهها باید از اسلام و انقلاب دفاع و روحیه انقلابیگری را تقویت کرد.

وی ادامه داد: تبیین گفتمان ولایت که بر اساس مباحث این روزهای رهبری فرزانه انقلاب باید توجه و مورد تببین و تحلیل قرار داد باید در یادوارهها مورد توجه قرار گیرد.

محمدی شاهرودی با اشاره به موضوع نفوذ که در دو سال اخیر مورد تاکید رهبری بوده است، افزود: نفوذ در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در نشستهای مختلف با اقشار گوناگون توسط امام مسلمین هشدار داده شده است و بعد از نفوذ از اواخر سال گذشته تقویت روحیه انقلابی خصوصاً در اقشار علمی جامعه مثل اساتید دانشگاه و طلاب و روحانیون به شدن هشدار دادند که عدهای میخواهند از مراکز مهم انقلابزدایی کنند.

وی تصریح کرد: بعد از نفوذ رهبری هشدار نسبت به تقویت روحیه انقلابیگری یعنی گفتمان انقلاب اگر در جامعه خوب تبیین شود و در برابر نفوذ دشمنان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور عنوان کرد: اخیراً رهبری موضوع جهاد اکبر را مطرح کردند که در مقابل نفوذ همه جانبه استکبار هدف نهایی نفوذ ابتدا استحاله فرهنگی و اگر موفق شود هدف او براندازی است که در ادامه چون موفق نشدند از بستر نفوذ در جنگ نرم محقق کنند و این با رخنه فرق میکند.

وی اضافه کرد: نفوذ مقطعی است و در اقشار مختلف است و حضور نفوذ ملموس نیست مگر انسانهای بصیر باشند و فهم کنند؛ دشمن که به دنبال براندازی است و هدفش از نفوذ استحاله و براندازی نظام که بر روی خون شهدا استوار است میباشد.

محمدی شاهرودی با تاکید بر هشدار رهبری در تقویت گفتمان انقلاب و روحیه انقلابیگری، ادامه داد: عدهای در مباحث تئوری و نظری در مناصب اجرایی بیان کردند ما از انقلاب عبور کردهایم در صورتی که رهبری برای رسیدن به تمدن اسلامی 5 مرحله را بیان فرمودند که یکی از ارکان که میتواند سبب رشد و تعالی شود تقویت روحیه انقلابیگری است.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی باید تا ظهور امام عصر(عج) ادامه یابد، بیان کرد: رهبری در خرداد ماه در دانشگاه امام حسین(ع) مبحث دیگری را مطرح کردند که یک سد پولادین در برابر نفوذ دشمن است و آن جهاد کبیر است و این برگرفته از آیات قرآن است که خداوند به پیامبر خطاب میکند "به وسیله قرآن با کافران مجاهده و مبارزه کن و از آنها اطاعت نکن" و در جلسه خبرگان رهبری نیز آقا جهاد کبیر را اشاره کردند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به سه نوع جهاد در اسلام گفت: جهاد اکبر، جهاد نفس است و نفس، هر کسی را به طریقی به دنبال خود میکشد و از همه بزرگتر است و بعد جهاد اصغر است که با دشمن مبارزه میشود و آلالههای شهید ما در جهاد اصغر و اکبر سربلند بیرون آمدند.

وی تصریح کرد: جهاد کبیر که بن مایه آن استقامت و ایستادگی است مطرح میشود و باید بدانیم رهبری در زمانی مطرح فرمودند که فتح خرمشهر بود و تاکید کردند خرمشهرها در پیش است و باید بدانیم امروز مدافعان حرم دفاع از کیان اسلام میکنند و این شهدا جان دادند و با جانفشانی خود موفق بودند از کیان اسلام دفاع کنند.

محمدی شاهرودی تاکید کرد: ما باید در یادوارهها که مجاهدان در راه خدا که از جان و مال و ناموس خود گذشتند مراسم میگیریم، تقویت کنیم مجاهدپروری را و مجاهد در جهاد کبیر در مقابل استکبار از این یادوارهها به پا خیزد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار