مهم ترین وظایف ستاد راهیان نور کشور و رسانه ها تشریح شد

فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای راهیان نور نیازمند پشتوانه علمی و پژوهشی است چرا که به طور حتم آثار آن را در کیفیت و تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶ - 07July 2013

مهم ترین وظایف ستاد راهیان نور کشور و رسانه ها تشریح شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جلسه مشترک مسئولان ستاد مرکزی راهیان نور کشور و بسیج صداوسیما به منظور بررسی و تبیین سیاستهای کلان رسانهای و پوشش مناسب رادیویی و تلویزیونی کاروانهای راهیان نور برگزار شد.

در این نشست،علی اصغر جعفری،مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز بسیج صداوسیما ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای سه سال اخیر قرارگاه رسانهای رادیویی و تلویزیونی بسیج رسانه ملی افزود: این قرارگاه با هدف ساماندهی و هدایت برنامهسازی کاروانهای راهیان نور در زیارتگاهها و مناطق عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرده و ضمن تعامل گسترده رسانهای و ارتباط مستمر با مسئولان و دستگاههای مرتبط، پیگیری و هماهنگی تولید و پخش برنامههای رسانهای و زنده را از شبکههای سراسری و استانی اعم از رادیویی و تلویزیونی بر عهده داشته و همچنین خدمات و تسهیلات را به برنامهسازان و دستاندرکاران رسانهای ارائه میدهد.
 
جعفری ادامه داد: نوروز 92، سومین سالی بود که قرارگاه رسانهای راهیان نور در رسانه ملی به صورت منسجم و برنامهریزی شده، برنامههای رادیویی و تلویزیونی متنوعی از مناطق دفاع مقدس در شبکههای مختلف سراسری و استانی روی آنتن برد. این امر به صورتی بود که یک شبکه مجازی از تولیدات رسانهای از مناطق دفاع مقدس تشکیل شده بود که مخاطب در هر زمانی در طول روز میتوانست از یکی از شبکههای رادیویی و تلویزیون همراه با برنامههای راهیان نور باشد.
 
رئیس بسیج صداوسیما تاکید کرد: فعالیتهای گسترده رسانهای راهیان نور نیازمند پشتوانه علمی و پژوهشی است چراکه به طور حتم آثار آن را در کیفیت و تاثیرگذاری بیشتر برنامه ها شاهد خواهیم بود.
 
جعفری از راهیان نور به عنوان حج معرفتی یاد کرد و گفت: یادگارهای باقیمانده از دفاع مقدس ذخیرههای معنوی هستند که همچون یک سرمایه بزرگ از معرفت در زندگی نسل امروز جاری است.
 
مشاور رئیس رسانه ملی با تاکید براینکه راهیان نور بستری برای پیوند نسل امروز و دوران دفاعمقدس است، ادامه داد: جریان زلال راهیان نور با قدرت عظیم خود در برابر هجمه فرهنگی دشمن ایستاده است و حضور میلیونها زائر عاشق در ایام نوروز که بیشترین آنها جوانان و خانوادهها هستند از نشانههای قدرت نرم جمهوری اسلامی محسوب میشود.
 
رئیس بسیج رسانه ملی افزود: مهمترین و مؤثرترین روش برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آشنایی نسل امروز با دوران پرافتخار انقلاب اسلامی، آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس است که خوشبختانه امروز جای خود را بین جوانها به خوبی باز کرده است.
 
در ادامه این نشست سرهنگ پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ضمن تقدیر از فعالیتهای بسیج صداوسیما گفت: صداوسیمای جمهوری اسلامی امسال فعالیتی بیسابقه در زمینه پوشش اخبار و رویدادهای راهیان نور از خود به جای گذاشت که در راستای این مهم مردم سراسر کشور از ارتقای زیرساختهای راهیان نور آشنا و مطلع شدند که آثار و برکات آن را به طور حتم در آینده شاهد خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه راهیان نور بهترین موضوع برای معرفی و ترویج فرهنگ انقلاب و دفاعمقدس است، افزود: این رویداد عظیم مردمی به عنوان یک عنصر فعال و کارآمد نابترین و بهترین خدمات را به نسل کنونی و نسلهای آینده ارائه میدهد چرا که آثار راهیان نور در فرهنگ عمومی مردم و حتی امنیت ملی نیز تاثیر بسیار بالایی دارد.
 
سرهنگ ادیبی با بیان اینکه معرفی الگوها و نمادهای ایران اسلامی، معرفی حماسهها، آثار مرتبط با دفاعمقدس، معرفی شخصیتهای بینظیر، شهدای شاخص، سرزمینها، زیارتگاههای راهیان نور و سیره زندگی رزمندگان از مهمترین وظایف ستاد مرکزی راهیان نور کشور است، ادامه داد: تنها با حضور دوربینهای صداوسیما این وظایف مهم به ثمر خواهد رسید و ظرفیتسازی مورد نظر شکل خواهد گرفت،لذا درخواست داریم بسیج صداوسیما با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود یاریرسان ستاد مرکزی در این امر باشد.
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ضمن تأکید بر حضور گسترده و استقبال بالای مردم از راهیان نور در جنوب کشور گفت: غرب کشور با توجه به کمتوجهی که در گذشته به آن شده است به لحاظ زیرساختها و ظرفیت حضور زائران دچار ضعف است که امیدواریم با حضور رسانه ملی و برنامهسازی مناسب، شاهد حضور و استقبال گسترده مردم در غرب و شمال غرب کشور نیز باشیم.
 
وی یادآور شد: طی دو سال گذشته مناطق عملیاتی استانهای کرمانشاه و ایلام، بیشتر مورد توجه ستاد مرکزی راهیان نور قرار گرفته و فعالیتهای خوبی برای ساماندهی و احیای یادمانهای عملیاتی این مناطق انجام شده است.
 
سرهنگ ادیبی در پایان گفت: یادمانهای شهدای پاوه، قصرشیرین، جبهه روحالله، جبهه شهید بهشتی گیلانغرب، پادگان ابوذر، ارتفاعات بازیدراز،حرم احمدبن اسحاق و یادمان «عملیات مرصاد» از جمله مناطق مورد بازدید کاروانهای راهیان نور در استان کرمانشاه و یادمانهای عملیاتی مهران، قلاویزان و یادمان شهید کشوری در «میمک» از یادمانهای مورد بازدید کاروانهای راهیان نور در استان ایلام هستند.
نظر شما
پربیننده ها