چاپ قرآن با خط سه خوشنویس کشور

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از چاپ قرآن با خط سه نفر از خوشنویسان این مرکز با رسم‌الخط هندی و نسخ ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ - 02August 2016

چاپ قرآن با خط سه خوشنویس کشور

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سه قرآن با خط کاتبان کشورمان توسط مرکز طبع و نشر در حال آمادهسازی است که یکی از این مصاحف قرآن کریم با رسمالخط هندی است که توسط علیرضا تکدهقان از کاتبان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم کتابت شده و بزودی رونمایی میشود.

محمد بابایی مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم با اعلام این خبر گفت: یکی از مناطقی که صدها ملیون مسلمان در آن جا ساکن هستند و درخواستهای زیادی هم برای کتابت قرآن دارند منطقه شبهقاره هند است.

وی افزود: باتوجه به دریافت درخواستهای مکرر مبنی بر چاپ قرآن با خط هندی به فکر این کار افتادیم، از این رو یکی از خوشنویسان مرکز به نام آقای علیرضا تکدهقان برای این کار انتخاب و وی کتابت مصحف با رسمالخط هندی را انجام داد.

بابایی درخصوص روند آمادهسازی این قرآن گفت: به لطف خدا کار کتابت این قرآن به پایان رسیده و کار هماکنون در مراحل پیش از چاپ است، امیدواریم تا پایان تابستان این مصحف رونمایی شود. البته این قرآن برای توزیع در مناطق هند و پاکستان آماده شده و قرار است در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

وی درباره ویژگیهای این مصحف گفت: از مهمترین ویژگیهای قرآن با رسمالخط هندی ختم صفحه به آیه است و مانند قرآنهای متداول صفحات مصحف به آیه ختم میشود در حالی که تا پیش از این قرآنهای با رسمالخط هندی این ویژگی را نداشت.

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از کتابت قرآن با خط نسخ ایرانی توسط دو نفر از کاتبان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن خبر داد و گفت: از دیگر محصولات مرکز که در آینده رونمایی خواهد شد چاپ دو قرآن با خط نسخ ایرانی کتابت شده توسط دو نفر از کاتبان کشور به نامهای آقایان محمدعلی قربانی و مرتضی رهنما است که کتابت این دو قرآن هم به اتمام رسیده و امیدواریم در ماههای آینده رونمایی شود.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها