مریم مجتهدزاده در نشست با زنان فرهیخته بعلبک:

زنان در تمام ابعاد جنگ نرم نقش دارند

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست با زنان فرهیخته بعلبک گفت: امروز در دوران جاهلیت مدرن و در زمان جنگ نرم، نقش زنان مضاعف و مسئولیتشان در میدان معنویت، فکر و ارزش‌هاى انسانى و نیز در عرصه سیاسى و از همه بالاتر در جایگاه خانواده بسیار سنگین‌تر است.
کد خبر: ۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ - 04August 2016

زنان در تمام ابعاد جنگ نرم نقش دارند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاعپرس، مریم مجتهدزاده در ادامه سفر خود به کشور لبنان، عصر دیروز در نشست صمیمانه با زنان فرهیخته بعلبک به نقش موثر زنان در بزنگاههایی که اسلام نیازمند حمایت جدی آنها بوده، اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقطه عطف حضور موثر زنان در تاریخ کشور ایران است.

وی وجود 7 هزار زن شهیده در جریان شکلگیری جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از رهبری نظام را یکی از مهمترین انگیزههای مشارکت زنان دانست و افزود: پیام نافذ رهبر حکیم انقلاب به کنگره 7 هزار زن شهیده محور حرکت و تلاش زنان در مسیر دفاع از ارزشهای ناب اسلامی است.

مجتهدزاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این پیام ارتش هزاران نفرهی زنان شهیده را در تغییر مسیر تاریخ اسلام و کشورمان، نقشی شایسته معرفی میکنند و آنان را در نقش معماران ایران جدید، زنان بزرگی میدانند که تعریف جدیدی از زن به شرق و غرب ارائه کردند.

وی همچنین نقش مؤثر و بىجایگزین زنان در اجتماعات دینی را یادآور شد و گفت: در بسیاری از شهرهای ما راهپیمایی و تظاهرات، از زنان شروع شد به طوری که رهبر فرزانه نظام اولین حرکت عمومىِ مردمى را یک حرکت زنانه میدانند.

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس ایمان، صبر، ایستادگی، معرفت و روشن بینی زنان در قبال ضایعات جنگ و فداکاریهای جوانان و مردانشان را عامل پیروزی نهضتهای اسلامی و مقاومت دانست.

مریم مجتهدزاده اظهار کرد: زن مسلمان باید در راه فرزانگی، حلم و در راه خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند و در میدان جهاد و مبارزه پیش قدم باشد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام در مقابل جاهلیتى که به زن ظلم مىکرد، ایستادگى کرد؛ متذکر شد: امروز در دوران جاهلیت مدرن و در زمان جنگ نرم، نقش زنان مضاعف و مسئولیتشان در میدان معنویت، فکر و ارزشهاى انسانى و نیز در عرصه سیاسى و از همه بالاتر در جایگاه خانواده بسیار سنگینتر است.

وی گفت: زنان ما با تکیه بر اصول و ارزشهای زینبی میتوانند نقشی ارزشمند در فرایند دستیابی به تمدن نوین اسلامی ایفا نمایند.

مریم مجتهدزاده با تاکید بر نقش سازنده زنان در عصر کنونی ادامه داد: تلاش زن مسلمان در تقویت جایگاه واقعیاش و در زنده نگه داشتن هویت والاى زن طراز اسلامى باید چنان باشد که جهان را تحت تاثیر قرار داده و الگوی موثر برای زنان عالم باشد.

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس مشترکات فرهنگی زنان دو کشور ایران و لبنان را تبیین نمود و ابراز امیدواری کرد و گفت: انوار مقدس ولایت، معنویت و معرفت، دلهاى همه را روشن کند تا با یاری یکدیگر روز به روز در جهت حفظ هویت اسلامى زنان مسلمان گامهاى بلندتر و بهترى برداریم و ان شاءاللّه ادعیهى زاکیهى حضرت ولى عصر (ارواحنافداه) شامل همهى شما خواهران گرامى و عزیز من باشد. و با حضور امام زمان (عج) و از بین رفتن مرزهای جغرافیایی بتوانیم در رکاب حضرت حقش به ادای دینمان بپردازیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار