راهیان نور غرب و شمالغرب-27/ در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات نصر7 عنوان شد؛

مردم مسلمان کرد، پاسدار خون شهدا و گوش به فرمان رهبری هستند

یکی از رزمندگان سردشتی دوران دفاع مقدس گفت: شهدای بومی و مهاجر در این سرزمین در یک صف به نماز ایستادند، بر سر یک سفره غذا خوردند و در یک سنگر با دشمن جنگیدند. مردم کرد مسلمان در جای جای ایران پاسدار خون شهدا و گوش به فرمان رهبری هستند.
کد خبر: ۹۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ - 04August 2016

مردم مسلمان کرد، پاسدار خون شهدا و گوش به فرمان رهبری هستند

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمالغرب، سردار "محمد طالبی" از فرماندهان تیپ نبی اکرم در عملیات نصر 7 در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات که قبل از ظهر امروز در یادمان شهدای بلفت و دوپازا سردشت برگزار شد، اظهار داشت: سخن گفتن از عملیات نصر هفت و سختی هایی که رزمندگان متحمل شدند، ساده نیست. بلفت و دوپازا محل مجاهدت رزمندگان بود ضمن اینکه باید به نقش مردم سردشت در دفاع از کیان اسلامی نیز پرداخت.

وی اضافه کرد: امیدواریم گرامیداشت این عملیات هرساله رونق بیشتری بگیرد و همچون سالگرد عملیات بازی دراز، بعد ملی و بلکه بین المللی یابد و هرساله مردم بسیاری از سراسر کشور در این یادمان حضور پیدا کنند.

طالبی خاطرنشان کرد: یک ماه قبل از آغاز عملیات، نیروهای تیپ نبی اکرم در این منطقه مستقر و در انجام کارهای شناسایی و مخابرات فعالیت داشتند. از روزی که نیروها در منطقه مستقر شدند تا روز پایان عملیات 72 نفر از تیپ نبی اکرم کرمانشاه به شهادت رسیدند.

وی افزود: 14 مرداد این عملیات آغاز شد و هر روز که جلوتر می رفتیم عملیات سخت تر می شد. طی 10 روز تک و پاتک های متعددی انجام شد. سردار شهید همدانی هنگام اجرای این عملیات جانشین فرمانده قرارگاه قدس بود. یک روز به سنگر ما آمد و حدود یک ساعت در خصوص اهمیت این عملیات و ضرورت آزادسازی و حفظ ارتفاعات بلفت و دوپازا صحبت کردند و اصرار عجیبی داشتند که این ارتفاعات مجدد به دست دشمن نیافتد. روز عید قربان آن سال عاشورایی برپا شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید عباس بابایی ساکش را بست و به همسرش داد تا به مکه ببرد و گفت شما بروید، من خودم را می رسانم اما روز عید قربان در همین جا به شهادت رسید. محسن دین شعاری فرمانده تخریب لشکر محمد رسول الله که اعتبار تخریب چی ها بود نیز اینجا آسمانی شد.

وی گفت: نیروهای یگان های 27 محمد رسول الله و عاشورا از ارتفاع دوپازا و ما از ارتفاع بلفت وارد عمل شدیم. حشمت الله امینی فرمانده گردان حمزه ما در همین جا به شهادت رسید. او انسانی بی نظیر و شجاع بود. او با اسلحه ای به دنبال عراقی ها راه افتاد و آن ها را تا پایین ارتفاع بلفت مجبور به عقب نشینی کرد.

طالبی ادامه داد: جنگ در اینجا تن به تن بود. دشمن هر چقدر می توانست بلفت را زد و زیر آتش خودش قرار داد. شهید محمدجواد شمسی دانشجو بود، اینجا در حالی که راه می رفت بر اثر اصابت گلوله دشمن سرش از پیکرش جدا شد و من شاهد بودم که وقتی سرش جدا شد چند قدم راه رفت و پیکرش نیز بر زمین افتاد. شهید یدالهی جانشین بهداری یگان بود، التماس می کرد و اشک می ریخت که با فرمانده بهداری صحبت کنم تا اجازه دهد، با ما در عملیات باشد و در همین عملیات شهید شد. شهید مسعود دارابی قهرمان کشتی کشور بود که اینجا سینه اش پر از تیر شد. 72 شهید اینجا به خاک افتادند.

وی در پایان عنوان کرد: نیروهای گردان ما با 10 اتوبوس وارد این منطقه شدند اما با 2 اتوبوس برگشتند. وقت برگشت هر کس اسم شهیدی را می برد و گریه می کرد.

قادر عثمانی از رزمندگان سردشتی نیز در این مراسم بیان داشت: سردشت شهر شهدای شیمیایی است. سردشت شهر شهامت، شهادت و شهر پیشمرگان مسلمان کرد است. سردشت شهر انصار است. مردمش خالصانه و صادقانه از بدو شروع انقلاب پای آرمان ها و اصول انقلاب ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: این شهر حاج رحمان ها، حاج خالدها، شمسی ها، ابوبکری ها و ابراهیمی ها در راه انقلاب اسلامی فدا کرده است.

عثمانی بیان داشت: انصار و مهاجرین در اینجا در برف و بوران عملیات کردند. مردم سردشت در اولین روز از آغاز جنگ مورد تهاجم هوایی دشمن قرار گرفتند در حالی که پیشمرگان پا به پای مهاجران آماده از کیان اسلامی بودند.  شهرستان سردشت 850 شهید و 2250 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و روزی نبوده است که شهر ربط در این شهرستان مورد بمباران هوایی قرار نگرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای بومی و مهاجر در این سرزمین در یک صف به نماز ایستادند، بر سر یک سفره غذا خوردند و در یک سنگر با دشمن جنگیدند. مردم کرد مسلمان در جای جای ایران پاسدار خون شهدا و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند. اینجا محل شهادت رزمندگان مهاجر و بومی است.

خاطرنشان می سازد، سال گذشته سردار شهید مدافع حرم رضا فرزانه از رزمندگان عملیات نصر7 و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور غرب و شمالغرب راوی این مراسم بود. وی بهمن ماه سال گذشته در راه دفاع از حرم اهل بیت در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار