لاهوتی:

لایحه تنفس جنگل‌ها راهکار مناسب برای حفاظت از منابع طبیعی نیست/ سودجویان در زمان استراحت هم به غارت چوب‌ها می‌پردازند

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه لایحه تنفس جنگل‌ها بهترین راهکار برای حمایت از جنگل‌های کشور نیست، بر ضرورت نظارت بیشتر بر منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب آن ها تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 05August 2016

لایحه تنفس جنگل‌ها راهکار مناسب برای حفاظت از منابع طبیعی نیست/ سودجویان در زمان استراحت هم به غارت چوب‌ها می‌پردازند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهرداد بائوج لاهوتی، درباره نامه 58 استاد علوم جنگل به مسئولان درباره ضرورت عدم تصویب لایحه استراحت جنگلها، افزود: اگر بخواهیم از دید اقتصادی به این موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تنفس جنگل ها اقدامی منطقی نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما باید از جنگل هایمان مراقبت کنیم لذا لزومی ندارد که 5 سال با تنفس جنگل ها، هیچ بهره برداری از آن نداشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با لایحه استراحت جنگل ها گره ای ایجاد میکنیم که بعد از چند سال قادر به بازکردن آن نخواهیم بود بر این اساس ضرورت دارد در تصویب و اجرای این لایحه کار کارشناسی و دقت لازم صورت گیرد تا آسیبی متوجه منابع طبیعی کشور نشود.

وی یادآور شد: به نظر می رسد حتی با تنفس جنگل ها نیز غارت و تجاوز به این عرصه از بین نرفته و تغییری در این روند شکل نخواهد گرفت لذا بهترین راه آن است که برای حفظ جنگل ها فرهنگسازی مناسبی صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس دهم با بیان اینکه باید از مردم برای حفظ منابع طبیعی کمک بگیریم، تاکید کرد: باید مردم را به عنوان حافظ محیط زیست همراه کنیم؛ مردم باید درختان را به عنوان یک موجود زنده بپذیرند و قطع آن را به عنوان یک قتل بدانند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، ادامه داد: اکنون قاچاقچیان چوب جنگل ها را غارت کرده و با تنفس جنگل ها نیز بازهم این افراد به غارت خود ادامه می دهند، لذا باید نظارت ها را در این حوزه افزایش دهیم تا مانع از جولان برخی سودجویانی شویم که به جنگل ها آسیب می زند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه تنفس جنگل ها بهترین راهکار برای حمایت از جنگل نیست و باید با حضور کارشناسان و مسئولان امر به فکر راهکارهای مختلفی برای حفاظت از جنگل ها بود و دراین میان نیز نشستهای مختلفی را برای ارایه این راهکارها برگزار کرد.

منبع: خانه ملت

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار